۳۰ خرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6968429
T T
۰ نفر
گزارش سازمان عفو بین الملل ازنقض حقوق بشردر جهان # بن / خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/3/75 سازمان عفو بین الملل شعبه آلمان روز (سه شنبه ) در بن اعلام کرد، در 63 کشور جهان سازمانهای دولتی بدون رعایت موازین قانونی، افراد را اعدام کرده اند.
فولکمار دایله دبیر کل سازمان عفو بین الملل شعبه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی، گزارش سالانه سازمانهای عفو بین المللی را در اختیار خبرنگاران قرار داد.
وی هنگام معرفی فعالیتهای این سازمان و همچنین چگونگی حقوق بشر در جهان گفت ، در 49 کشور جهان نیز افراد بازداشت شده، مفقودالاثر اعلام شده اند.
دایله افزود، در 114 کشور، متهمین و بازداشت شدگان شکنجه شده اند و در 54 کشور زندانیان بر اثر نتایج و آثار شکنجه درگذشته اند. با این ترتیب تعداد کسانی که بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده اند از یک هزار به 4500 نفر افزایش پیدا کرد.
بنا بر گزارش دبیرکل عفو بین الملل آلمان، در 85 کشور جهان اشخاص را به دلایل باورهایشان بازداشت و زندانی کرده اند.
در 41 کشور در سال 1995 میلادی در این موارد احکام اعدام صادر و به اجرا گذاشته شد.
بنا بر گزارش مذکور همچنین در 41 کشور جهان، گروههای مخالف دولت به اعمال قهر و اقدامات مسلحانه توسل جسته و به گروگانگیری، شکنجه و قتل دست زده اند.
بنا بر اظهار فولکمار دایله، حتی در کشورهای پیشرفته جهان نیز تجاوز به حقوق بشر صورت گرفته است . به عقیده وی کشورهائیکه سلاحهای کشتار و ابزارمخصوص شکنجه به کشورهای دیگر صادر می کنند نیز در اعمال ضد انسانی مسوولیت دارند.
وی گفت ، از جمله آلمان با صدور تانک به ترکیه در عملیات آن دولت علیه کردهای آن کشور مقصر است .
وی از وزارت اقتصاد آلمان خواست که از فروش ابزار تولید شوک الکتریکی و وسائل نظیر آن که ممکن است برای شکنجه مورد استفاده قرار گیرند، جلوگیری به عمل آورد.
بنا بر اظهارات نامبرده در کنار آلمان، به ویژه چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا از کشورهائی هستند که در "تجارت ترور" شرکت دارند.
در این گزارش همچنین به پاره ای از رفتار مغایر حقوق بشر به وسیله پلیس آلمان در مورد خارجیان این کشور اشاره شده است .
۰ نفر