۵ خرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6967200
T T
۰ نفر
فولاد مبارکه درسال گذشته به 90 درصد ظرفیت اسمی خود دست یافت # اصفهان - خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/03/75 مدیرتولید مجتمع فولاد مبارکه گفت این مرکز صنعتی طی سال گذشته با تولید یک میلیون و 788 هزار تن فولاد ریخته گری شده به 90 درصد از ظرفیت اسمی خود دست یافت.
مهندس مصطفی علی اکبریان روز گذشته در مراسم اعطای لوح تقدیر افزایش بهره وری درتولید به تعدادی از کارکنان این مجتمع افزود امسال دومیلیون و200 هزارتن فولاد ریخته گری شده دراین مجتمع تولید می شود.
وی افزود این میزان فولاد ریخته گری شده در مراحل بعد به دومیلیون تن ورق گرم نورد شده تبدیل می گردد سپس 610 هزارتن از محصول گرم نورد شده به ورق سرد مبدل می شود.
وی گفت تولید ورق بدنه اتومبیل و فولاد کم کربن امسال درخط تولید مجتمع فولاد مبارکه قرار می گیرد.
به گفته وی هم اکنون واردات محصولات فولاد کم کربن که درساخت ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی کاربرد دارد به ازای هر تن 600 دلار ارز بری دارد .
وی نیاز سالانه کشور به این نوع ورق را20 هزارهزارتن اعلام کرد.
مدیرتولید مجتمع فولاد مبارکه افزود با افزایش 600 هزارتن درواحد فولاد سازی و 600 هزارتن در نورد گرم ظرفیت تولیداین مرکز صنعتی در مجموع طی سال 76 به سه میلیون و 600 هزار تن خواهد رسید.
وی سپس کاهش 7 درصد ازهزینه های تولید این مجتمع و اخذ گواهینامه ایزو 9 هزار در زمینه فولادسازی و نورد سرد را در زمره اهداف دیگر سال جاری این مرکز دانست .
مجتمع فولاد مبارکه سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9 هزار در زمینه تولید نورد گرم شد.
مدیر تولید مجتمع فولاد مبارکه طرح تولید ورق گالوانیزه توسط بخش خصوصی درکاشان وهمچنین طرح تولید ورق قلع اندود را توسط فولاد مبارکه را ازجمله طرحهای جانبی این مجتمع اعلام کرد.
وی گفت درسال 74 بالغ بر 200 هزارتن از مجتمع فولاد مبارکه صادرشد.
وی نیار ارزی سالجاری این مجتمع را برای تامین مواد اولیه و قطعهات یدکی مورد نیاز خود 250 میلیون دلار اعلام کرد.
۰ نفر