۲ خرداد ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6967058
T T
۰ نفر
نبود صنایع تبدیلی در فارس موجب ازبین رفتن سالانه 30 درصد محصولات کشاورزی می شود # شیراز - خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/03/75 استاندار فارس گفت نبود صنایع تبدیلی موجب از بین رفتن سالانه 30 درصد از محصولات کشاورزی در این استان می شود .
محمد جهرمی روز چهارشنبه در همایش صنایع تبدیلی و توسعه صادرات افزود تقویت تعاونیهای روستایی با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده و متخصص در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی استان موثر است.
استاندار فارس اظهار داشت 2039 طرح صنعتی نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای آماده شدن آن 600 میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است.
به گفته جهرمی در صورت راه اندازی واحدهای صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی در این استان سالانه یک میلیارد دلار محصولات غیرنفتی صادر می شود.
وی نبود برنامه منسجم و فرآیند یکسان در روش صادرات را مهمترین تنگناهای عدم توسعه صنایع تبدیلی و صادرات غیرنفتی دانست.
استاندار فارس اضافه کرد صدور بخشنامه های پی در پی که سیاست های صادراتی را تغییر می دهد موجب بلاتکلیفی بازرگانان و از محدودیت های بازدارنده در توسعه صنایع تبدیلی و صادرات است.
مدیر کل بازرگانی فارس هدف از برگزاری این گردهمایی دو روزه را بررسی راهکارهای دستیابی به توسعه صنایع تبدیلی و صادرات غیر نفتی عنوان کرد.
غلامحسین سقایی گفت پنجاه مقاله در این ارتباط به دبیرخانه گردهمایی ارسال شده که در مدت برپایی همایش 20 مقاله برگزیده قرائت خواهد شد.
۰ نفر