۲۰ اسفند ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6963158
T T
۰ نفر
وزیر جهاد : سالانه 2/4 میلیون تن شیر در کشور تولید می شود # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/12/76 وزیر جهاد سازندگی گفت : سالانه 2/4 میلیون تن شیر تولید می شود که کمتر از 40 درصد از این مقدار به کارخانه های کشور وارد می شود .
مهندس محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز تشخیص بیماریهای دام و طیور و ازمایشگاه های کنترل دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی اظهار داشت : برای بالابردن کیفیت در بخش دام و طیور این مجموعه نیز می تواند مهم و ارزنده باشد .
سعیدی کیا با اشاره به بخش دام و طیور و تولید ناخالص 5/12 درصدی ان در سطح کشور اظهار داشت : مصرف سرانه ابزیان در کشور از یک کیلوگرم در دو دهه گذشته به پنج کیلوگرم در حال حاضر رسیده است که با مصرف سرانه دنیا فاصله بسیار دارد .
وزیر جهاد سازندگی تصریح کرد : هدف از تاسیس مرکز تشخیص بیماریهای دام و طیور و ازمایشگاه های کنترل دارو و مواد بیولوژیک ، شناسایی و اعمال نظارت مستمر و دائمی برای شناسایی عوامل مولده بیماریهای دام و طیور ، ارزیابی قدرت نسبی بیماری زایی و تعیین میزان ضایعات و خسارات وارده احتمالی است .
تشخیص و مطالعه بر روی عفونتها و بیماریهای حاضر در جمعیت دام و طیور کشور و همچنین مطالعه در خصوص عفونتهای مهم مشترک بین انسان و دام نیز در این مرکز مورد بررسی قرار می گیرد .
این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع بنا شده که دارای ازمایشگاه های ویروس شناسی ، انگل شناسی ، قارچ شناسی ، پاتوبیولوژی ، سم شناسی ، سرولوژی ، میکروب شناسی و مجموعه ازمایشگاههای کنترل دارو ، واکسن و سایر فراورده های بیولوژی است .
همچنین برای ازمایشگاه فارمی این مجموعه ، مرکزی در کمال اباد کرج با مساحتی حدود 10 هکتار با زیربنایی معادل پنج هزار مترمربع شامل قسمت های نگهداری دام و ساختمان های اداری و فنی درنظر گرفته شده است .
بر اساس این گزارش ، این مرکز نیز دارای دو واحد مستقل تشخیص بیماریهای دام و طیور و واحد کنترل دارو و مواد بیولوژیک است .
20 / 80 / 103 / 258 / 13 /
۰ نفر