۱۵ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6959073
T T
۰ نفر
صندوق تعاون 376 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری پرداخت کرده است # تهران / خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/10/76 مدیرعامل صندوق تعاون کشور گفت : به منظور پیشرفت طرحهای اقتصادی در بخش تعاون و اتحادیه های صنفی،صندوق تعاون از سال 1370 تاکنون 376 میلیارد ریال تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت کرده است .
احمد محمود رباطی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این صندوق تحت نظر وزارت تعاون به اعطای تسهیلات اعتباری بر مبنای عقود اسلامی می پردازد .
وی در مورد جذب انواع سپرده ها از تعاونی ها و اتحادیه های صنفی توسط صندوق تعاون گفت : صندوق تعاون در 9 ماه نخست سال جاری مبلغ 68 میلیارد و 859 میلیارد ریال قرض الحسنه و سپرده های کوتاه و بلند مدت جذب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 78 درصد فزونی نشان می دهد .
رباطی درباره تخصیص اعتبار به بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن، عمران و خدمات بازرگانی گفت : در نه ماه نخست سال جاری 120 میلیارد ریال تسهیلات به این بخش ها پرداخت شد ، در صورتی که در مدت مشابه سال قبل فقط 68 میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای یادشده اعطا گردید .
به گفته وی ، صندوق تعاون در سال جاری به اتحادیه های تعاونی مصرف کارکنان دولت 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که این رقم در سال اینده به 15 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت .
مدیرعامل صندوق تعاون کشور گفت : با توجه به فعالیت های صندوق تاکنون در سراسر کشور 45 شعبه صندوق تعاون ایجاد شده است که این تعداد تا پایان سال جاری به 60 واحد افزایش خواهد یافت .
وی که مشاور اقتصادی وزارت تعاون نیز می باشد درباره اصلاح و تجدیدنظر در قانون تعاون که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است ، گفت: به منظور رفع نواقص قانون تعاون فعلی و افزودن بر کارائی ان ، از صاحب - نظران و عامه مردم دعوت می شود تا نظرات اصلاحی خود را در این زمینه ارائه کنند تا بتوان نسبت به اصلاح ان اقدام کرد .
20 / 120 / 122 / 15
۰ نفر