۱ مهر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6952238
T T
۰ نفر
مکزیک خواستار گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران شد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/07/76 سفیرمکزیک در ایران در ملاقات با قائم مقام وزارت بازرگانی با تاکید بر گسترش روابط دو کشور گفت : ایران و مکزیک اکنون سالانه حدود 120 میلیون دلار کالا مبادله می کنند .
" فرناندو خوسه اسکامیا " افزود : واردات ایران از مکزیک سالانه حدود 100 میلیون دلار و صادرات ایران به مکزیک سالانه حدود 10 تا 20 میلیون دلار است .
سفیرمکزیک افزود : کشور متبوعش لوله های فولادی والیاف به ایران صادر می کند و چند شرکت نیز در حال مذاکره با طرفهای ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه هستند .
وی با اشاره به این که مشکلات اعتباری ووجود بانکهای خارجی موجب گران شدن کالاهای مکزیک به ایران می شود خواهان افزایش واردات کالا های ایرانی نظیر پسته، فرش و خاویار به کشورش شد .
نقره کارشیرازی نیز بایبان این که ایران ومکزیک در دو نقطه استراتژیک قرار گرفته اند تصریح کرد: دو کشور می توانند تاحدودی نیازمندیهای یکدیگر را تامین کنند .
قائم مقام وزارت بازرگانی تاکید کرد :ایجاد تسهیلات لازم درزمینه های بانکی ،گمرکی ،حمل ونقل وتقویت اتاقهای بازرگانی وصنعتی وایجاد اتاقهای بازرگانی بین دو کشور و نیز برگزاری کمیسیون های مشترک از عوامل موثر در توسعه روابط اقتصادی دو کشور می شود .
وی همچنین خواستار همکاریهای دو کشور در زمینه نفت وپتروشیمی شد .
20 / 80 / 230 / 122 /
۰ نفر