۱۶ تیر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6947448
T T
۰ نفر

بازگشت دکتر حبیبی به تهران

۱۶ تیر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6947448
بازگشت دکتر حبیبی به تهران # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/04/76 معاون اول رییس جمهور بعد ازظهر امروز / دوشنبه/ در بازگشت از دمشق نتایج حاصل از مذاکرات خود با مقامات علیرتبه سوریه را رضایتبخش توصیف کرد وگفت :ایران و سوریه مصممند همکاریهای خود را در ابعاد مختلف گسترش دهند.
دکتر حبیبی در گفتگویی با خبرنگاران در فرودگاه مهراباد افزود : در مذاکرات باحافظ اسد رییس جمهوری ، عبد الحلیم خدام معاون رییس جمهور و محمود الزعبی نخست وزیر سوریه براین نکته توافق شد که دو کشور همکاریهای اقتصادی گسترده ای داشته باشند و طرفین تاکید کردند که این همکاریها به سود دو کشور خواهد بود.
وی افزود : سوریه تصمیم به اجرای طرحهای زیر بنایی اقتصادی دارد و جمهوری اسلامی ایران در این بازار که هم بلحاظ سیاسی و هم اقتصادی بنفع ما و سوریه است حضور فعالی داشته باشد.
اقای حبیبی اضافه کرد : باتوجه به حل مسئله تامین مالی طرحهای اقتصادی دو کشور در زمینه های ساخت سیلو ، کارخانه سیمان و امور مربوط به مخابرات ، این امیدواری وجود دارد که طرحهای همکاری اقتصادی مشترک بگونه ای که بتوافق طرفین رسیده به اجرا دراید.
در پایان سفر دکتر حبیبی به سوریه یک بیانیه مشترک و یک یادداشت تفاهم به امضای دکتر حبیبی و محمود الزعبی نخست وزیر سوریه رسید.
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت : با مقامات سوریه اوضاع در منطقه و مسائل مهم بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است .
دکتر حبیبی تاکید کرد مواضع مشترک ایران و سوریه در مورد مسائل مختلف منطقه و مسائل بین المللی نشان از مناسبات حسنه و مستحکم دو کشور دارد.
در سفر معاون اول رییس جمهوری به سوریه کمیته عالی مشترک دو کشور تشکیل جلسه داد.
دکتر حبیبی را در این سفر وزرای امور خارجه ، مسکن و پست و تلگراف و تلفن همراهی می کردند.
معاون اول رییس جمهوری در مدت اقامت در سوریه با محمد حسین نصر ا..
دبیر کل حزب ا.. لبنان نیز دیدار و گفتگو کرد.
۰ نفر