۱۶ تیر ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6947440
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی سد ونیروگاه " گتوند علیا" با حضور رییس جمهورآغاز شد # اهواز خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/04/76 عملیات اجرایی سد و نیروگاه " گتوند علیا" در خوزستان روز دوشنبه با حضور آقای هاشمی رفسنجانی ، رییس جمهوری آغازشد .
رییس جمهوری در مراسم آغاز عملیات اجرایی این سد اظهار داشت : آرزو بهره برداری از ظرفیت های برق - آبی رود کارون امروز با همت نیروهای متخصص وزارت نیرو در حال تحقق است .
وی در جمع مدیران اجرایی این طرح گفت : رودخانه عظیم و رها شده کارون در حال حاضر با همت نیروهای متخصص داخلی مهار شده و در خدمت رفاه ، آبادانی و رونق اقتصادی کشور درآمده است .
آقای هاشمی رفسنجانی تصریح کرد : اجرا طرحهایی مانند سد و نیروگاه گتوند علیا با ارزش ترین و جاودان ترین کارهایی است که نسلهای آینده را نیز از منافع سرشاری بهره مند می سازد .
رییس جمهوری گفت : با همت نیروهای ایرانی فن آوری ساخت نیروگاههای برق آبی از انحصار غربیها خارج شده و ماقادر شدیم باسرمایه ای حدود 130 میلیون دلار این نیروگاهها را بسازیم .
وی تصریح کرد: من امیدوارم باسرعت و اطمینان کامل راه سازندگی به ویژه در بخش آب و برق ادامه یابد و چنین " طرحهای افسانه ای در کوههای خوزستان " هرچه سریعتر عملی شود.
آقای هاشمی رفسنجانی همچنین در سخنان کوتاهی در جمع اهالی روستاهای اطراف سد در دست ساخت گتوند علیا با اشاره به طرحهای ملی در دست احداث آینده بهتری را به آنان نوید داد.
سد گتوند علیا با اهداف تولید انرژی ، تنظیم آب و کنترل سیلابها بر روی رودخانه کارون اجرا می شود .
این سد از نوع سنگریزه ای با هسته مرکزی روسی دارای 185 متر ارتفاع و700 متر طول تاج است .
۰ نفر