۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6944024
T T
۰ نفر
فائو مایل به کمک به کشورهای جهان سوم در رابطه باسازمان تجارت جهانی است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/2/76 خارجی.اقتصادی.فائو.کمک به جهان سوم سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل ( فائو) روز پنجشنبه اعلام کرد: این سازمان مایل است به تولید کنندگان مواد غذایی در کشورهای درحال توسعه کمک کند تابر محدودیت های اعمال شده توسط سازمان تجارت جهانی فایق آیند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو ژاک دیوف مدیرکل فائو گفت : محدودیت های اعمال شده توسط سازمان تجارت جهانی بر کشاورزی هند می تواند به طور موفقیت آمیز از طریق اتخاذ خط مشی مناسب و ابتکارهای اداری برطرف شود .
دیوف افزود: یک بررسی درباره اثر سازمان تجارت جهانی بر کشاورزی ملی کشورهای مختلف نشان داده است که برخی برنده و برخی بازنده شده اند .
وی اضافه کرد: کشورهایی که به دلیل توافق با سازمان تجارت جهانی با مشکل رو به رو هستند , باید ضمن سازگاری با محیط , درجهت موفقیت تلاش کنند .
دیوف بااظهارنظر درباره جلوگیری از صادرات انبه هند به دلیل مقررات بهداشتی سازمان تجارت جهانی گفت : تولید کنندگان داخلی باید شرایط بهداشتی خود را ارتقاء دهند .
مدیر کل فائو که از هند و نپال دیدن می کند افزود: فائو می تواند به هند و دیگر کشورهای روبه رشد در تحکیم توسعه ملی کمک کند .
وی همچنین از بخش خصوصی خواست در زمینه تولید مواد غذایی بیشتر همکاری کند .
۰ نفر