۱ اردیبهشت ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6942831
T T
۰ نفر
ایران برای انتقال تجربیات در زمینه استفاده بهینه از منابع اب اعلام امادگی کرد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/02/76 رییس جمهوری روز دوشنبه در مراسم گشایش هشتمین همایش جهانی "نظامهای سطوح ابگیر باران" در تهران اعلام کرد : ایران اسلامی اماده است تا تجربیات ارزنده خود را در زمینه استفاده بهینه از منابع اب در اختیار کشورهای نیازمند قرار دهد.
اقای هاشمی رفسنجانی در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش بین المللی ،ایران را مکانی مناسب برای برگزاری چنین همایشهایی خواند و گفت :تجربیات چندین ساله ما می تواند دست مایه خوبی برای اهداف و برنامه های همایش بین المللی نظامهای سطوح ابگیر باران در جهان باشد.
اقای هاشمی رفسنجانی به مشکل کم ابی و تنوع اب و هوایی و اقلیمی در ایران اشاره کرد و افزود: سرمایه زیادی در ایران برای استفاده بهینه از منابع اب هزینه شده است .
وی اجرای طرحهای ابخیز داری و تبدیل ان به یک فرهنک در جامعه ، پخش سیلاب و ابخوان داری ، مهار ابهای سطحی به دست متخصصان توانمند داخلی را از جمله اقدامات وسیع و همه جانبه ایران برای حفظ سرمایه های عظیم ابی کشور عنوان کرد.
رییس جمهوری افزود: این همایش فرصت مناسبی است تا اندیشمندان و علاقه مندان به منابع اب از نزدیک با تجربه های ارزنده ایران اسلامی در این زمینه اشنا شوند و با تبادل نظر و کارهای کارشناسی به غنای هر چه بیشتر این برنامه ها کمک کنند.
اقای هاشمی رفسنجانی استفاده بهینه از منابع سطحی و زیر زمینی اب در ایران بویژه در مناطق خشک و کویری را با استفاده از روشهای علمی و پیشرفته ابیاری تحت فشار یاداور شد و تاکید کرد : باید با بکارگیری روشهای تصفیه فاضلابهای شهری، از الودگی منابع ابهای زیرزمینی جلوگیری کرد.
وی مجموعه اقدامهای دولت برای استفاده بهینه از منابع اب و حفظ و صیانت از اب بویژه طی دو برنامه توسعه را بسیار ارزنده و مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت : همه این برنامه ها در نهایت صرفه جویی و بااستفاده از امکانات داخلی صورت گرفته وما امادگی داریم این تجربیات را در اختیار کشورهای نیازمند قرار دهیم .
رییس جمهوری خاطر نشان کرد : ایران از دیدگاه اسلامی و اخلاقی خود را متعهد به حفظ منابع اب می داند و در صنعت ساخت دستگاههای اب شیرین کن و استفاده از منابع اب شور هم به پیشرفتهای خوبی دست یافته است .
۰ نفر