۲۵ فروردین ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6942464
T T
۰ نفر

مالزی و مصر پنج پیمان همکاری امضا کردند

۲۵ فروردین ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6942464
مالزی و مصر پنج پیمان همکاری امضا کردند # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/1/76 خارجی.اقتصادی.مصر و مالزی مالزی و مصر به منظور توسعه همکاری در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری , خدمات هوایی و جهانگردی روز دوشنبه پنج پیمان دو جانبه امضا کردند .
به گزارش خبرگزاری آلمان از کوالالامپور ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و کمال احمد الغنذوری همتای مصری وی که روز یکشنبه به منظور یک دیدار سه روزه وارد مالزی شد در جریان امضای این پیمان ها توسط هیاتهای نمایندگی دو کشور حضور داشتند .
بنابراین گزارش این پیمان ها شامل سه موافقتنامه در زمینه حمایت و تضمین سرمایه گذاری های خارجی , اجتناب از اعمال مالیات مضاعف و توسعه خدمات هوایی و دو یادداشت تفاهم برای بهبود مناسبات دوجانبه تجاری و جهانگردی است .
این موافقتنامه ها در جهت تشویق بیشتر سرمایه گذاری های بخش خصوصی و سرمایه گذاری های مشترک بویژه در زمینه تولید روغن نخل , تولید کالاهای پنبه ای , فعالیت در بخش معدن و صنایع کشاورزی است .
حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 1996 میلادی به 250 میلیون دلار رسید که صادرات مالزی به طور عمده شامل روغن نخل , لاستیک طبیعی و فرآورده های کاغذ , و صادرات مصر نخ منسوجات , مواد غذایی و ادویه جات بود .
۰ نفر