۱۹ اسفند ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6941010
T T
۰ نفر
بازنگری قوانین برای احیای صنعت الومینیوم ضروری است # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/12/77 چارچوب های محدودکننده و قوانین دست و پا گیر ، قیمت گذاری ناصحیح و همچنین منسجم نبودن مدیریت تصمیم گیری صنعت الومینیوم از عوامل عمده ناموفق بودن این صنعت در کشور است.
دبیر همایش یکروزه مدیران و دست اندرکاران این صنعت روز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت: با حذف قوانین محدودکننده و دادن اختیارات لازم به مدیران صنعت الومینیوم کشور می توان زمینه حضور محصولات الومینیومی ایران را که توان رقابت با محصولات خارجی مشابه را دارند در بازارهای جهانی افزایش داد.
همایش یکروزه مدیران و دست اندرکاران صنعت الومینیوم کشور روز دوشنبه هفته اینده برای برنامه ریزی و سیاستگذاری این صنعت و همچنین بررسی راههای مقابله با بحران و حضور در بازارهای جهانی و صادرات این محصول با مشارکت مرکز تحقیقات الومینیوم ایران ، سندیکای صنایع الومینیوم ایران و گروه کارخانجات تولیدی نورد در تهران برگزار می شود.
اقای محمدتقی صالحی افزود: هرچند ظرفیت تولید شمش الومینیوم کشور در حال حاضر حدود 130 هزار تن است اما ظرفیت اسمی تولید این محصول در صنایع پائین دستی الومینیوم حدود 500 هزار تن در سال می باشد.
وی تعداد فعالان در صنعت الومینیوم را در حال حاضر 250 هزار نفر ذکر کرد و گفت: به دلیل عدم وجود قوانین کارامد در این صنعت تمامی کارخانه های تولیدکننده الومینیوم در حال حاضر با کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت می کنند که این امر باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.
وی گفت: در صورت حمایت دولت از این صنعت ، محصولات صنعتی الومینیومی می توانند تا 300 درصد برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند و از این راه درامد قابل توجهی عاید کشور شود.
صالحی ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری تولید مصنوعات الومینیومی در کشور را حدود 500 هزار تن ذکر و خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات الومینیوم ایران یکی از نهادهای تحقیقاتی علمی در این خصوص است و می تواند بهترین راهکارهای مورد نیاز را به سرمایه گذاران این بخش ارایه کند.
/20/ /120/ /124/ /13/
۰ نفر