۲۵ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6939392
T T
۰ نفر
گزارشی از اولین روز پیش فروش بلیت های نوروزی قطار # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/11/77 در اولین روز از فروش بلیت های نوروزی قطار در سطح شهر تهران، مشکلات رایانه ای، هزاران متقاضی را از تهیه بلیت ناامید کرد.
فروش بلیت های نوروزی قطار از ساعت هشت صبح روز یکشنبه همزمان در تهران و دیگر شهرهای کشور آغاز شد اما عدم پیش بینی های لازم جهت ارائه سرویس دهی مناسب به متقاضیان باعث شد تا هزاران زن و مرد پس از ساعت ها انتظار در پشت درهای بسته آژانس های مسافرتی دست خالی به خانه های خود باز گردند.
به گفته شهروندان تهرانی در اولین روز از فروش بلیت های نوروزی قطار تنها درصد کمی از مردم موفق شدند بعد از ساعت ها انتظار بلیت مورد نظر خود را تهیه کنند.
به گزارش خبرنگاران گروه گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، بسیاری از شهروندان تهرانی از حدود 12 ساعت قبل از آغاز رسمی فروش بلیت های نوروزی در 40 مرکز سطح شهر تهران اقدام به ایجاد صف و تهیه لیست افراد متقاضی بلیت کرده بودند.
خانم عکاف در این خصوص گفت: همه ساله در آستانه ایام نوروز مسافران برای تهیه بلیت های نوروزی بویژه قطار دغدغه خاطر دارند و این در حالی است که همه ساله نیز روال فروش بلیت تغییر می کند.
وی که در مقابل یکی از آژانس های خدمات مسافرتی واقع در خیابان رسالت برای تهیه بلیت مشهد شب را تا صبح به صف ایستاده بود افزود: مسوولان این آژانس پس از فروش بلیت به چند متقاضی اعلام کردند رایانه ها توان جوابگویی به متقاضیان را ندارند.
وی گفت: در زمان شروع فروش بلیت کارکنان این آژانس ها به صورت سفارشی بلیت ها را به عناوین مختلف در اختیار آشنایان، دوستان و مشتریان خود قرار می دادند.
وی افزود: این امر باعث اعتراض مردمی که در صف ایستاده بودند شد و آنها نیز تقصیر را به گردن رایانه ها انداختند.
حسن یاوری یکی دیگر از متقاضیان بلیت های نوروزی گفت: مشکل فروش بلیت در ایام نوروز همه ساله وجود دارد اما مسوولان تاکنون نتوانسته اند با یک راه حل مناسب مردم را از بلاتکلیفی در این ایام خجسته بیرون بیاورند.
وی افزود: برای دریافت بلیت مورد نظر خود ساعت ها در صف طولانی مرکز فروش بلیت معطل شدم اما مرکز مورد نظر در همان دقایق اولیه اعلام کرد که رایانه ها برای ورود و فروش بلیت قطارهای درجه یک عمل نمی کند اما برای بلیت قطارهای درجه دو مشکلی نداریم.
وی گفت: جای تعجب است که رایانه ها توان ورود برای فروش بلیت درجه یک قطار را نداشته باشند اما بدون هیچ مشکلی بلیت درجه دو را به متقاضیان ارایه کنند.
مسوول یکی از آژانس های مسافرتی گفت: از اولین ساعات صبح امروز تلاش برای ایجاد ارتباط و فروش بلیت به متقاضیان از طریق شبکه رایانه ای بدلیل عدم پاسخ مثبت از سوی این شبکه فروش بلیت تقریبا بندرت انجام شده است.
وی افزود: به علت عدم ارتباط به موقع با شبکه رایانه برای ارائه بلیت درجه یک به متقاضیان، فروش بلیت درجه دو رو به افزایش گذاشته است.
این مسوول قیمت فروش بلیت رفت و برگشت قطار درجه یک و دو تهران -مشهد را که بیشترین تقاضا برای آن است به ترتیب 66 هزار و 700 ریال و 61 هزار ریال ذکر کرد.
پورصادقیان مدیر کل روابط عمومی شرکت رجاء علت بروز تجمع زیاد در برخی از مراکز فروش بلیت را عدم آگاهی مردم از تعداد مراکز فروش در سطح شهر تهران ذکر کرد.
وی گفت: برخی از مراکز فروش بلیت در سطح شهر کمترین متقاضی را داشتند و به رغم اعلام این مراکز، متاسفانه خیل مراجعه کنندگان به چند مرکز بسیار زیاد بوده است.
وی در خصوص مشکلات رایانه ای در مراکز فروش بلیت اظهار داشت: چند ساعت پس از شروع به پیش فروش بلیت قطار از چند مرکز فروش بلیت های نوروزی گزارش های مبنی بر مشکلات رایانه ای دریافت شد که بلافاصله با اعزام بازرس در صدد رفع مشکل بر آمدیم.
پورصادقیان از دیگر مشکلات موجود در فروش بلیت قطار بویژه در این ایام را عدم قیمت واقعی آن ذکر کرد و افزود: در این ایام عمدتا عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد و این موضوع مشکلات زیادی را در پی دارد.
( 50 / 182 / 18 / 11 )
۰ نفر