۲۵ بهمن ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6939372
T T
۰ نفر
اولین دستگاه "برج تخلیه غلات "بزودی بهره برداری می شود # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/11/77 معاون وزارت راه وترابری گفت:اولین دستگاه"برج تخلیه غلات" از کشتی های باری که بدست توانای متخصصان داخلی ساخته شده، بزودی در بندر شهید رجایی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مختار کلانتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : نصب این دستگاه براساس برنامه های توسعه کشور،برای مدرنیزه کردن تاسیسات بنادر، همگامی با کشورهای پیشرفته جهان و توجه به افزایش روزافزون فعالیت در امر ترانزیت کالا ، صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی هزینه ساخت این دستگاه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و 800 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این دستگاه توان تخلیه 500 تن غلات را در هر ساعت دارد.
وی قیمت نمونه خارجی دستگاه برج تخلیه غلات را 3 میلیون و 750 هزار دلار ذکر کرد.
وی گفت: با نصب و بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه بنادر کشور از نظر درجه بندی ارتقاء می یابند، در اینده سبب بازاریابی در منطقه خاور میانه و همچنین کاهش پرداخت دموراژ (جریمه تاخیر در تخلیه )خواهد شد.
به گفته وی این سیستم اخرین دستاورد در بین سایر روشهای تخلیه و بار- گیری غلات می باشد و در حال حاضر استفاده از دستگاه های برج تخلیه غلات در کشورهای اروپایی معمول است و عملکرد بالایی دارند.
معاون وزیر راه وترابری گفت:ظرفیت تخلیه و بارگیری مطلوب ازاین دستگاه 2 برابر مکنده غلات موجود است و نقش این دستگاه در کاهش جریمه تاخیر در تخلیه، بالا است و پیش بینی می شود در اینده ای نه چندان دور جایزه کارایی جایگزین جریمه تاخیر در تخلیه و همچنین درامدزایی مناسب شود.
وی گفت: همزمان با راه اندازی دستگاه برج تخلیه غلات از نخستین جرثقیل ریلی ساحلی ساخت داخل نیز بهره برداری خواهد شد و به این ترتیب تعداد جرثقیل های ریلی مستقر در بندر شهید رجایی به 9 دستگاه افزایش می یابد.
وی در پایان گفت : برای ساخت چرثقیل ریلی ساحلی یک میلیارد ریال و 400 هزار دلار هزینه شده است.
/20/ /126/ /124/ /11/
۰ نفر