۲۷ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931357
T T
۰ نفر
یک مقام مسوول:اعمال سیاست های ناهماهنک و وجود مراکز متعدد، سرنوشت صنعت فرش دستباف زنجان را به خطر می اندازد # زنجان،خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/07/77 داخلی.اقتصادی.جهادسازندگی.فرش مدیر صنایع روستایی جهاد سازندگی استان زنجـان گفت : اعمال سیاست های غیر هماهنک از سوی مراکز متعدد فعال درامر فرش دستباف، سرنوشت این صنعت در استان را در معرض آسیب و خطر قرار می دهد.
محمد یکتائی ، عدم بازاریابی صحیح،سقوط قیمت فرش و تنگناهای صادراتی ،موضوع تامین اجتماعی و بهداشت حرفه ای بافندگان را از عمده مشکلات فراروی صنعت فرش در استان زنجان عنوان کرد.
وی گفت : نقشه و طرحهای نفیس و قدیمی فرش و رنک آمیزی با رنک های گیاهی و جذاب که در گذشته در این منطقه رایج بوده اکنون به بوته فراموشی سپرده شده است.
به گفته مدیر صنایع روستایی ، بیش از 15 هزار و 200 کارگاه فرش دستباف روستایی با تولید سالانه 91 هزار و 200 متر مربع فرش در سطح استان زنجان فعالیت می کنند که 25 هزار و560 مترمربع از این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.
وی یادآور شد:ازابتدای سال 75 برای بهداشتی کردن 960 کارگاه قالیبافی 820 میلیون ریال بوسیله جهادسازندگی استان هزینه شده است.
یکتایی گفت : اولین همایش شناسایی و بررسی مشکلات فرش زنجان و موانع صادرات آن با حضور دست اندرکاران، تجار، تعاونی های تولیدی ، صاحبنظران، اساتید دانشگاهی ، هنرمندان و بافندگان ظرف هفته جاری در زنجان بـرگزار می شود.
۰ نفر