۲۴ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931175
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری نتایج و دستاوردهای سفر به استان کرمانشاه را تشریح کرد # کرمانشاه - خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/07/77 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی که به استان کرمانشاه سفر کرده است ، پنجشنبه شب در گفتگویی مطبوعاتی ، نتایج و دستاوردهای سفر به این استان را تشریح کرد .
اقای خاتمی در این گفتگو ، مهمترین دستاورد این سفر را دیدار با مردم بافرهنک ، غیور و مسلمان شهرهای مختلف استان کرمانشاه بیان کرد .
رئیس جمهوری گفت : استان کرمانشاه به لحاظ برخورداری از استعدادهای طبیعی زمینه خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد و ما موظفیم این زمینه را فراهم کنیم .
وی افزود : مشکلات بسیاری از استان های مرزی کشور از جمله استان کرمانشاه به خسارت های جنک تحمیلی باز می گردد و عدالت حکم می کند که ما در دوران سازندگی به این استان ها توجه بیشتری کنیم .
اقای خاتمی یکی از معضلات بزرک استان کرمانشاه را "بیکاری" دانست و اظهار داشت : همه مسئولان کشور باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی صحیح و اصولی زمینه های اشتغال مردان و زنان و به ویژه جوانان را فراهم کنند.
رئیس جمهوری در خصوص ارائه راه حل از سوی مسئولان برای رفع معضل بیکاری گفت : برای از بین بردن بیکاری اجرای برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت ضروری است .
وی گفت : در جریان این سفر مقرر شد تا حدود 7 هزار شغل ظرف سه سال اینده در این استان ایجاد شود .
اقای خاتمی به افتتاح بیش از 220 طرح عمرانی ، صنعتی ، فرهنگی و کشاورزی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : تقریبا در تمامی شهرهای این استان ، طرحهایی مورد بهره برداری قرار گرفت .
وی افزود : تقاضای اول مردم این استان ، ایجاد و توسعه مراکز اموزشی بود که این امر نشاندهنده توجه مردم این منطقه به علم و دانش است .
رئیس جمهوری گفت : به نظر من یکی از اولویت هایی که دولت می باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشد ، مهار کردن اب های سطحی و استفاده بهینه از اراضی و زمین های کشاورزی در استان کرمانشاه است .
وی افزود : با احداث سد می توان بسیاری از اراضی را که در حال حاضر کشاورزی در ان ها به طریق "دیم" صورت می گیرد ، به روش "آبی" تبدیل کرد.
اقای خاتمی گفت : همچنین در جریان این سفر برخی از مشکلات این استان از قبیل اصلاح وضعیت فاضلاب کرمانشاه ، انتقال آب اشامیدنی ، تکمیل بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و تکمیل هتل بین المللی در این شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت .
رئیس جمهوری در ادامه این گفتگو به قابلیت های استان کرمانشاه در زمینه صنعت "گردشگری" اشاره کرد و بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای جذب توریست در این منطقه تاکید کرد.
وی از طرحهای گازرسانی به شهرستان سنقر و کلیایی ، راه اندازی شبکه تلفن سیار در قصرشیرین و بهره برداری از کارخانه کرپ ناز هرسین به عنوان دیگر طرحهای اجرا شده در جریان این سفر نام برد .
اقای خاتمی گفت : همچنین در طول این سفر از بزرگراه کربلا که در دست ساخت است ، بازدید شد که امیدواریم با تکمیل این طرح ، زمینه ارائه تسهیلات لازم به زایران عتبات عالیات بیش از گذشته فراهم شود .
گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکیست : اقای سید محمد خاتمی رئیس جمهوری که در سفر به استان کرمانشاه از سوی وزیران نیرو ، راه و ترابری ، نفت ، جهاد سازندگی ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنایع همراهی می شد ، پنجشنبه شب به تهران بازگشت .
۰ نفر