۱۵ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6930566
T T
۰ نفر
سومین برنامه توسعه اقتصادی کشور خرداد 78 تقدیم مجلس می شود # تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/07/77 معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه گفت : کار رسمی تدوین سومین برنامه توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور با تشکیل شوراها و کمیته های برنامه ریزی اغاز شده است و تا پایان خردادماه سال اینده تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
دکتر مسعود نیلی در مصاحبه مطبوعاتی در تهران گفت : سازمان برنامه و بودجه به منظور توسعه نظام برنامه ریزی تلاش دارد دیدگاه های مختلف موثر در تدوین سومین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را جمع اوری و در اختیار تنظیم کنندگان ان قرار دهد.
وی گفت : سازمان برنامه و بودجه هفته اینده اولین همایش تدوین سومین برنامه توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور را در تهران برگزار می کند.
دکتر نیلی گفت : در پی فراخوان مقاله برای این همایش در اردیبهشت ماه سال جاری 450 چکیده مقاله به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که از میان انها 150 مقاله انتخاب شده است.
وی گفت : در این همایش سه تن از متخصصان خارجی از کشورهای مالزی ، چین ، کره جنوبی در مورد تجربه کشورهای مذکور در امر توسعه و همچنین یک سخنران از دانشگاه هاروارد آمریکا در مورد اقتصاد کلان سخنرانی می کنند.
وی گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش دارد در تدوین سومین برنامه توسعه اقتصادی از مجموعه تجربیات داخل و خارج کشور استفاده کند.
وی گفت : در این همایش علاوه بر مقالات ارائه شده 16 جلسه بحث و گفتگو در مورد مباحث توسعه ، تمرکز زدایی ، تحولات بین المللی ، تجارت و ارز ، جمعیت و توسعه ، توزیع درامد و توسعه ، توسعه سیاسی و اجتماعی ، انرژی ، مشارکت زنان در فرایند توسعه و نظام اداری و توسعه برگزار خواهد شد.
دکتر نیلی گفت: در حاشیه این همایش همچنین سه میزگرد عمومی با عناوین "عوامل و موانع تحقق برنامه در کشور" ، "رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در برنامه سوم با شعار مشارکت و امنیت انسانی " و " مباحث و مضامین اقتصادی برنامه سوم" برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که از مطلب ارائه شده در این همایش در تدوین سومین برنامه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده شود.
دکتر نیلی گفت : برای تقلیل اسیب پذیر ی سومین برنامه توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور تلاش شده است از تجربه های به دست امده در تدوین و اجرای برنامه های اول و دوم استفاده شود.
دکتر نیلی گفت : سازمان برنامه و بودجه از پاییز سال گذشته کار تدوین نظامنامه سومین برنامه توسعه اقتصادی ،فرهنگی و اقتصادی کشور را اغاز کرده است و برای جمع آوری دیدگاه متخصصان و صاحب نظران در اینده نزدیک نتیجه ان طی گزارشی منتشر خواهد شد.
این همایش 21 تا 23 مهرماه برگزار می شود.
20 / 120 / / 11
۰ نفر