۱۵ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6930506
T T
۰ نفر

قرارداد رایانه ای آمریکا و فرانسه

۱۵ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6930506
قرارداد رایانه ای آمریکا و فرانسه # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/07/77 یک شرکت رایانه ای آمریکایی برای توسعه اینترنت در فرانسه سرمایه گذاری می کند.
روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت شرکت آی بی ام و شرکت فرانس تله کام بطور مشترک اقدام به گسترش شبکه اینترنت در فرانسه خواهند کرد.
هدف از این همکاری این است که امکان استفاده میلیونها نفر از مردم فرانسه از شبکه جهانی www فراهم شود. برای این منظور شبکه مینی تل minitel که یک شبکه رایانه ای ملی در فرانسه است مورد اصلاح و توسعه قرار خواهد گرفت.
وال استریت ژورنال نوشت مینی تل اگرچه از نخستین شبکه های خدمات ارتباط رایانه ای در جهان به شمار می رود ولی در وضعیت کنونی از پیشرفتهای اینترنت عقب مانده است.
حدود 35 میلیون نفر در فرانسه برای انجام امور مختلف از مینی تل استفاده می کنند ولی تنها 3 درصد از مردم فرانسه از اینترنت بصورت پیشرفته کنونی اش استفاده می کنند. این در حالی است که 20 درصد مردم آمریکا دسترسی به شبکه جهانی اینترنت دارند و در بریتانیا و آلمان نیز این نسبت به 9 درصد رسیده است.
در چارچوب توافق آی بی ام و شرکت مخابراتی فرانسه، شرکت آمریکایی با همکاری شرکتهای مخابراتی فرانسه در سال 1999 میلادی اقدام به اجرای آزمایشی دسترسی به اینترنت برای عده ای از مشتریان خواهد نمود.
۰ نفر