۸ شهریور ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6928133
T T
۰ نفر
عراق برای بهبود اوضاع اقتصادی مالیاتها را کاهش می دهد # تهران ,خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/6/77 خارجی.اقتصادی.عراق.اقتصاد.مالیات.کاهش یک نشریه عراقی روز یکنشبه نوشت : بغداد درصدد است به منظورکاهش رکود اقتصادی حاصل از تحریم سازمان ملل , مالیاتها را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری رویتر از بغداد هفته نامه " مصور العربی " به نقل از عبدا... محمد امین مدیر کل کمیته عمومی مالیات عراق نوشت : قرار است در پرتوی تحریم غیرمنصفانه که بر شاخص های اقتصادی اثر گذاشته و ایجاد فضای منصفانه تر , در مالیات های بخش های مختلف اجتماع تجدید نظر شود.
امین بدون اشاره به ارقام افزود : یک شاخص روبه رشد تورم است .
وی اضافه کرد که تدابیر تازه به بازرگانان , سرمایه گذاران و دیگران اجازه می دهد فعالیت های خود را توسعه دهند. این اقدام در مقابل , اقتصاد را از رکود رهایی می بخشد و نرخهای رشد افزایش می یابند.
بنابراین گزارش میزان ذخایر شناخته شده نفت عراق حدود 112 میلیارد بشکه برآورد شده و صادرات نفت تا سال 1990 میلادی تقریبا تمام درآمد ارزی این کشور تامین می کرد.
این گزارش حاکیست: بغداد اوایل سال 1998 میلادی اعلام کرد که به دلیل تحریم های سازمان ملل 120 میلیارد دلار بابت درآمدهای نفتی متضرر شده است . اما زوال اقتصادی عراق تقریبا یک دهه پیش از سال 1990 میلادی که سازمان ملل مجازاتهای خود را علیه این کشور اعمال کند آغاز شده بود.
20/14/80/230/232/
۰ نفر