۱ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921845
T T
۰ نفر

شرایط جدید صندوق پول برای کمک به اندونزی

۱ خرداد ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921845
شرایط جدید صندوق پول برای کمک به اندونزی # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/3/77 صندوق بین المللی پول و دولت آمریکا قبل از تصمیم گیری در مورد پرداخت کمک های مالی جدید به اندونزی منتظر انجام اصلاحات توسط رئیس جمهوری جدید این کشور هستند .
یوسف حبیبی رئیس جمهور جدید اندونزی روز پنجشنبه قول داد توافق موجود با صندوق را محترم بشمارد . طبق این توافق اندونزی از یک قرارداد 9/9 میلیارد دلاری که ماه ژانویه امضا کرد ، تا بحال 9/3 میلیارد دلار دریافت کرده است .
به نوشته نیویورک تایمز روز جمعه صندوق بین المللی پول اعلام کرد پرداخت قسط بعدی کمک که مبلغ آن یک میلیارد دلار است و قرار بود در ماه ژوئن ( خرداد یا تیر ماه ) پرداخت شود به حالت تعلیق در آمده است .
مقام های دولت آمریکا و تحلیل گران بخش خصوصی گفتند صندوق در مورد عمق تهدات حبیبی در رابطه با ریشه کن کردن فساد و دست کشیدن از بعضی شیوه های غلط اقتصادی که سرانجام سوهارتو را به زیر کشید شک دارند .
مقام های صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه از اظهار نظر جدید خودداری کردند و بیانیه روزپنجشنبه بانک را تکرارکردند که برای ازسرگیری پرداخت کمک ها منتظر تشکیل دولت باثباتی در اندونزی هستند .
رابرت روبین وزیر خزانه داری آمریکا که نقش مهمی در شکل دادن به سیاست های صندوق به عهده دارد گفت هنوز زود است گفته شود صندوق چگونه باید در مورد اندونزی عمل کند . وی افزود تغییر رئیس جمهوری در اندونزی فرصت بزرگی برای این کشور فراهم آورده تا در مسیر صحیح حرکت کند .
به دنبال بروز بحران اقتصادی در کشورهای شرق آسیا و از جمله اندونزی صندوق بین المللی پول به شرط انجام بعضی اصلاحات اقتصادی برنامه های کمک برای این کشورها در نظر گرفته است . در این چارچوب قرار است مبلغ 43 میلیارد دلار بتدریج در اختیار اندونزی قرار گیرد . بانک جهانی بانک توسعه آسیا و بعضی کشورها در پرداخت این کمک ها نقش دارند .
۰ نفر