۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921697
T T
۰ نفر

مسائل در زمینه فن آوری اطلاعاتی در کشور بررسی شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921697
مسائل در زمینه فن آوری اطلاعاتی در کشور بررسی شد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/02/77 شورای عالی داده ورزی روز چهارشنبه به ریاست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داد .
در این جلسه مسائل کلان در زمینه فن آوری اطلاعات شامل استراتژیها و تشکیلات لازم برای فن آوری اطلاعات در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
محمد علی نجفی در این جلسه ، نظام ملی اطلاعات در کشور ، شبکه ملی اطلاعات و ارتباط ان با شبکه جهانی ، پروژه های بزرک ملی نظیر ثبت احوال ، ثبت اسناد ، سیستمهای بانکی ، تجارت الکترونیک ، سیستم مالیاتی را مورد بررسی قرار داد .
به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه،در جلسه مذکور همچنین طبقه بندی شرکتهای انفورماتیک ، چگونگی حمایت از تولید سخت افزار و نرم افزار ، مالکیت حقوق مدنی و معنوی و استانداردهای سخت افزار مربوط به زبان فارسی مورد رسیدگی قرار گرفت .
رئیس شورای عالی داده ورزی با اشاره به نقش این شورا در رفع تنگناهای نظام فن آوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای انفورماتیک اظهار داشت : استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری باید با برنامه ریزی مطلوب فعال شود تا گردش اطلاعات با استفاده از ابزارهای علمی در کشور به سرعت و سهولت تحقق یابد .
سپهری راد دبیر شورای عالی انفورماتیک نیز با اشاره به وجود 11 کمیسیون فعال در این زمینه افزود : اعضای این کمیسیونها شامل دستگاههای اجرایی ، شرکتهای ذیربط و دانشگاهها می باشند که تمامی موضوعات را مورد ارزیابی قرار می دهند .
وی در خصوص موضوع انفورماتیک در همراهی با برنامه سوم توسعه تصریح کرد : شورای فن آوری اطلاعات با قسمتهایی که کار تدوین چارچوب برنامه سوم توسعه را انجام می دهند درنظر گرفته شده که چارچوب کلی برنامه و نیز منابع اطلاعاتی مورد نیاز انان را تهیه و اماده سازی می کند .
در این جلسه نمایندگانی از سوی شورای عالی بانکها ، صنایع الکترونیک کشور ، وزارت صنایع ، مرکز آمار ایران ، مراکز و شرکتهای رایانه ای حضور داشتند .
20 / 80 / 230 / 258 / 13 /
۰ نفر