۲۲ اردیبهشت ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6921101
T T
۰ نفر
سهام چهار واحد تولیدی به حدود سه هزار تن از کارگران واگذار شد # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/02/77 داخلی.اقتصادی.کارواموراجتماعی.سهام تعداد 879 هزار و 168 سهم از سهام مازاد کارگری چهار واحد تولیدی طی مراسمی با حضور وزیر کار و امور اجتماعی در کارخانه داروپخش به 2 هزار و 875 نفر از کارگران واگذار شد.
در این مراسم که رئیس سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولیدی حضور داشت ، اقای حسین کمالی وزیر کار و امور اجتماعی واگذاری سهام به کارگران را در افزایش کارایی انان موثر دانست و گفت: هدف از واگذاری سهام ایجاد انگیزه و احساس مالکیت در نیروی کار برای تولید بهتر و بیشتر بوده است.
اقای کمالی افزود: تولید محصولات با کیفیت ، زمانی امکان پذیر است که نیروهای مولد جامعه از نتایج کار خود عادلانه بهره مند باشند.
وی واگذاری سهام به کارگران ، انعقاد قراردادهای پاداش افزایش تولید و بهره وری را از جمله راههای قانونی برای سهیم کردن نیروی کار در روند تولید دانست.
وی با اشاره به سیاست دولت برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در تمامی زمینه ها گفت: ما باید فضای مشارکت مردم را در تمامی زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی فراهم کنیم . در این صورت مردم احساس می کنند که دولت خدمتگزار انان است.
وزیر کار و امور اجتماعی تمامی فعالان عرصه تولید را به تلاش هرچه بیشتر برای سازندگی کشور فراخواند و گفت: باید از تمامی کسانی که به دور از شعار و در عمل برای سربلندی کشور تلاش می کنند ، حمایت کرد.
وی واگذاری بیش از 46 میلیون سهم به 490 هزار نفر از کارگران را از اقدام های دولت برشمرد و گفت: بررسی واحدهایی که سهام انها به کارگران واگذار شده است ، بیانگر افزایش تولید از هر لحاظ و تامین نسبی رفاه کارگران است.
وی اظهار داشت: واگذاری سهام به کارگران یکی از راههای مطلوب برای مشارکت نیروی کار و تحقق عدالت اجتماعی است.
در این مراسم اقای علی اکبر رئیس سازمان مالی گسترش مالکیت واحدهای تولید و مدیرعامل کارخانه داروپخش گزارشی از نتایج واگذاری سهام به کارگران ارائه کردند.
در این مراسم 439 هزار و 812 سهم به کارگران داروپخش ، 150 هزار و 430 سهم به کارگران شرکت صنعتی زاگرس ، 22 هزار و 412 سهم به کارگران شرکت خوارزمی و 266 هزار و 532 سهم به کارگران شرکت پخش رازی از محل مازاد سهام کارگری واگذار شد.
/20/ /120/ /124/ /11/
۰ نفر