۲ اسفند ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6916182
T T
۰ نفر
در حاشیه مراسم بهره برداری از یک خط مترو توسط رئیس جمهوری # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/12/78 نخستین خط راه آهن شهری تهران وحومه ( مترو ) روز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران به بهره برداری رسید.
رئیس جمهوری و هیات همراه اولین مسافران این قطار بودند که مسیر فلکه صادقیه تا میدان امام خمینی را ظرف مدت 35 دقیقه طی کردند.
مهندس فرزاد صفوی مجری طرح مترو میدان صادقیه تا میدان امام خمینی ، در حضور رئیس جمهوری ، مراسم تشریفاتی مربوط به بهره برداری از این طرح را انجام داد.
اقای خاتمی در حالیکه بر یکی از واگن های این قطار سوار شده بود با توضیحات مهندس محسن هاشمی مدیرعامل راه آهن شهری تهران و حومه در جریان تلاشهای انجام شده برای اجرای این طرح قرار گرفت.
به هنگام عبور قطار حامل اقای خاتمی وهیات همراه از ایستگاههای این طرح بسیاری از کارکنان مترو در حالیکه لباسهای متحدالشکلی به تن داشتند با مشاهده رئیس جمهوری به ابراز احساسات پرداختند.
دهها خبرنگار و عکاس وتصویربردار داخلی وخارجی در مراسم بهره برداری از این طرح که یکی ازطرحهای مهم کشور محسوب می شود حضور داشتند.
در این مراسم رئیس جمهوری به چند از دست اندرکاران طرح مترو هدایا و لوحهای سپاسی اهداء کرد.
مهندس ابراهیمی مدیرعامل پیشین شرکت مترو ، پس ازدریافت جایزه در پشت تریبون قرار گرفت و گفت که این هدیه رابه خانواده های محترم کسانیکه در جریان ایجاد مترو جان باختند ، تقدیم می کنم.
در پایان این مراسم ، رئیس جمهوری قبل از سوار شدن بر خودرو ، به ابراز احساسات مردمی که از ساعت ها قبل به شوق دیدار اقای خاتمی در بیرون ازمحوطه ایستگاه مترو میدان امام خمینی (ره ) اجتماع کرده بودند ، پاسخ گفت .
۰ نفر