۸ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6912800
T T
۰ نفر
هنک کنک از نظر تبادل سهام در بازار سرمایه جهان در رده دهم قرار دارد # پکن ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/10/78 به گفته " الک تسویی " یک مقام ارشد اجرایی هنک کنک ، تبادل سهام در هنک کنک در سال 99 بار دیگر تقویت شد و این منطقه در رده دهم در بازار سرمایه جهان قرار گرفت .
وی خاطر نشان ساخت : نقش هنک کنک به عنوان یک بخش یکپارچه از بازار مالی جهانی و نهاد خدمات مالی در زمینه تبادل سهام نیز تقویت شده است .
بر این اساس سرمایه بازار سهام هنک کنک تا 23 دسامبر سال 1999 ، در مقایسه با سال گذشته میلادی 68 درصد افزایش یافت و به 575 میلیون دلار رسید .
با این وصف هنک کنک در بازار سرمایه جهانی رتبه دهم و در بازار محلی در سال 98 رتبه یازدهم و در سال 97 جایگاه نهم را به خود اختصاص داد اما کماکان دومین بازار بزرک اسیا بعد از توکیو محسوب می شود .
میانگین تبدیل روزانه سهام در بازار هنک کنک در سال 99 به 66/7 میلیارد دلار هنک کنک رسید که یازده درصد بیشتر از 89/6 میلیارد دلار هنک کنک در سال گذشته میلادی است .
" تسویی " همچنین اظهار داشت که برنامه هایی برای اماده کردن بازار تدارک دیده شده که در سه ماهه اول سال 2000 به اجرا گذاشته خواهد شد .
در عین حال امضای یک پیمان همکاری بین بازار سهام آمریکا و هنک کنک در ماه جاری میلادی نشانگر افزایش مناسبات دو طرف است .
وی یاداور شد : هدف از این اقدامات این است که هنک کنک نهایتا به یک بازار سهام تمام عیار در زمینه ارتباطات تجاری و سهام در اسیا تبدیل شود.
ضمن انکه با تسهیلات در نظر گرفته شده توانایی رقابتی هنک کنک نیز بشدت به عنوان یک بازار تجاری جهانی شبانه روزی توسعه خواهد یافت .
این مقام هنک کنگی پیش بینی کرد با اجرای برنامه های جدید ، همکاری بین هنک کنک و دیگر بازارهای سهام از جمله چین در سال اینده میلادی بیشتر شود .
۰ نفر