۸ دی ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6912778
T T
۰ نفر
دیدارهای جداگانه سفیر ایران با معاون نخست وزیر و وزیر سوخت و انرژی روسیه # مسکو ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی: 08/10/78 " مهدی صفری" سفیر جمهوری اسلامی ایـران در مسکـو روز ســـه شنبــه در دیدارهایی جداگانه با" ایلیا کلبانف" معاون نخست وزیر و"ویکتور کالـوژنی" وزیر سوخت و انرژی روسیه گفت وگو کرد.
در دیدار با کلبانف به طور عمده همکاری ها و مناسبات اقتصادی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از مباحث مورد توجه دو طرف در این دیدار موضوع همکاری تهران ، مسکــو برای تولید هواپیماهای مسافربری نوع توپولف 334 در ایران بود.
در ملاقات صفری با کالوژنی وزیر سوخت و انرژی روسیه نیز همکاری های دو کشور در بخش نفت ، گاز و نیرو مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار ، صفری با اشاره به قراردادهای همکاری شرکت های روســـی گازپروم ،اسلاونفت ، تات نفت و...با شرکت های ایرانی ، روندروبه رشد ایــن گونه همکاری ها مورد استقبال قرار گرفت.
سفیر ایران در مسکو همچنین خواستار تسریع در نهایی شدن برخی طـرحهای همکاری دو کشور در زمینه های مختلف صنعتی شد.
صفری همچنین با ابراز رضایت از نحوه همکاری شرکت " تکنوپروم اکسپورت" روسیه در اجرای طـــــرح توسعه نیروگــاه های رامین اهواز و شهید منتظری اصفهان ابراز امیدواری کرد که همکاری بلندمدت دوکشور دربخش نیرو به زودی بین این شرکت و سازمان توسعه برق ایران امضا شود.
وزیر سوخت و انرژی روسیه نیز در این دیدار همکاری های دو کشـــور را پرثمر دانست و گفت: روسیه بازار ایران را بازاری مناسب می داند.
وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد باتمرکز مدیریت وایجاد هماهنگی منسجم میان شرکت های روسی به صورت جدی در طرحهای بخش انرژی ایران حضور پیدا کنیم.
در این دیدار همچنین طرفین ابعاد مختلف همکاری دو کشور در دریای خـزر و بازار جهانی نفت و گاز را مورد بـررسی قرار دادند و بر ادامه رایـــزنی و مشاوره بین دو کشور تاکید کردند.
* 139 *
۰ نفر