۱۱ آبان ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6909038
T T
۰ نفر
اظهارات مدیرکل بازرسی استان مرکزی ومسئولان ذوب آهن اصفهان درخصوص توزیع آهن # اراک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/08/78 داخلی.اقتصادی.صنعت.ذوب آهن.
مدیر کل بازرسی ونظارت استان مرکزی اعلام کرد: از مجموع تولیدات ذوب آهن اصفهان در سال گذشته 21/44 درصدآن تنها دراستان اصفهان توزیع شده است.
محمد حسن نعمت اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگذاری جمهوری اسلامی توزیع بیش از چهل درصد محصولات این کارخانه در استان اصفهان را ناعادلانه و به دور ازانصاف عنوان کرد.
وی گفت : در سال 74 تنها 3/13 درصد محصولات این کارخانه دراستان اصفهان توزیع شده درحالی که این رقم در سال 77 به حدود 21 درصد افزایش یافته است .
نعمت اللهی شیوه توزیع تولیدات ذوب آهن را یک شیوه غلط همراه با ایجاد کمبود وافزایش قیمت آهن آلات در سطح کشور ذکر کرد.
وی گفت : تازمانی که تولیدات ذوب آهن اصفهان به صورت انحصاری عرضه می شود نباید انتظارداشت مشکل ایجاد بازار سیاه آهن در کشور برطرف شود.
نعمت اللهی افزود : سال گذشته از مجموع 2 میلیون و 159 هزار و 716 تن آهن آلات تحویلی ذوب آهن اصفهان ، 954 هزار و 738 تن آن در استان اصفهان توزیع شده است .
وی پیشنهاد کرد : برای رفع مشکل بی عدالتی در توزیع آهن آلات ، تولیدات ذوب آهن اصفهان متناسب با جمعیت و مصرف سرانه در کشور توزیع شود.
مدیر کل بازرسی ونظارت استان مرکزی همچنین گفت که درنامه یی به استاندار مرکزی و رئیس کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان ، ضرورت پیگیری برای رفع مشکل توزیع ناعادلانه تولیدات ذوب آهن اصفهان را خواستار شده است .
درپی اظهارات مدیرکل بازرسی و نظارت استان مرکزی ، نظرات مسئولان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را نیز جویا شدیم که روابط عمومی این شرکت توضیحاتی را بصورت مکتوب وازطریق نمابر به دفتر منطقه چهارم خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی واقع دراصفهان ارسال کرد.
بنابه اعلام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان : بارگیری کالاهای خریداری شده به مقصدهای مختلف نشاندهنده آن است که صرفا 4/12 درصد از بارهای حمل شده مربوط به استان اصفهان بوده و بقیه به سایر نقاط کشور حمل شده است .
این شرکت می افزاید: درسال 77 فروش آهن آلات بصورت آزاد ( بدون محدودیت ) و صرفا با ارایه کارت کد اقتصادی انجام می گرفته است لذا هر شخص حقوقی یا حقیقی دارای کارت کد اقتصادی صرفنظر از شغل ، محل سکونت و مورد مصرف و غیرو می توانسته است از این شرکت آهن آلات مورد نیاز خود را خریداری کند.
این گزارش می افزاید : درسال 74 که سیستم سهمیه بندی وجود داشته و آهن فروشان و بنگاههای باربری مستقر دراصفهان حق خرید برای سایر استانها را نداشته اند ، مقدار خرید استان اصفهان حدود 13 درصد بیشتر نبوده است .
230
۰ نفر