۱۹ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6907532
T T
۰ نفر
معاون وزیر مسکن : انبوه سازان از تخفیف بهای زمین برخوردار می شوند # اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/78 داخلی.اقتصادی.وزراتخانه ها.مسکن معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت : انبوه سازان برای ساخت واحدهای استیجاری از تخفیف و تقسیط بهای زمین و تسهیلات بانکی برخوردار می شوند.
فریدون درویش زاده روز دوشنبه در همایش اسکان بشر دراصفهان افزود : طبق پیش بینی های به عمل آمده به سازندگان خانه های استیجاری به شرط تملیک ، بین 15 تا60 درصد بهای زمین تخفیف داده خواهد شد.
وی هدف از ارایه این تسهیلات را ترغیب بخش خصوصی برای حضوربیشتر در عرصه ساخت و عرضه واحدهای مسکونی ارزان قیمت با متراژ کوچک عنوان کرد.
به گفته وی ، هم اکنون ساخت 127 هزار واحد مسکونی استیجاری در قالب طرحهای ضربتی اسکان 77 و میثاق با امام در دستورکار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دارد.
وی خاطر نشان ساخت : در طول برنامه سوم توسعه کشور سه میلیون و 100 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کشور ساخته می شود.
درویش زاده افزود : در طول این برنامه تراکم خانوار نسبت به واحدهای مسکونی به 100 خانه برای هر 112 خانوار می رسد.
وی گفت : این رقم هم اکنون برای هر 115 خانوار در کشور 100 خانه است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود : براساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه سوم توسعه ، میانگین زیربنای واحدهای مسکونی به 110 متر مربع می رسد ، در حالی که این رقم تا پایان برنامه دوم توسعه 122 متر مربع بود.
وی ، ساخت و عرضه خانه های کوچک در قالب طرحهای بزرک انبوه سازی را از اولویت های دولت در بخش رفع کمبودهای کنونی مسکن در کشور عنوان کرد.
وی گفت : به سبب عدم رعایت این اصل آمار ساخت واحدهای پیش بینی شده در طول برنامه اول و دوم توسعه از نظر تعداد در کشور محقق نشد.
وی افزود : در طول برنامه اول و دوم توسعه به ترتیب 70 و 60 درصد از تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده در کشور ساخته شد.
به گفته وی با انبوه سازی می توان فن آوری جدید درساخت واحدهای مسکونی با زمان کمتر را به کار بست.
درویش زاده اضافه کرد : برای تحقق اهداف یاد شده معافیت های مالیاتی و کاهش عوارض ساختمان سازی و تسهیلات بیمه ای برای انبوه سازان در برنامه سوم توسعه و معافیت مالیاتی بر قسط وام برای خریداران در نظر گرفته شده است.
همایش یک روزه اسکان بشر با حضور استاندار ، مسوولین اجرایی و دست اندرکاران بخش مسکن و ساختمان در استان اصفهان برگزار شد.
همزمان با همایش یاد شده نمایشگاه عملکرد مسکن و شهرسازی شامل یازده غرفه به مدت پنج روز در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان آغاز به کارکرد.
۰ نفر