۱۹ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6905586
T T
۰ نفر
وزیر بازرگانی مالزی: مالزی با برخی سیاست های "اپک" مخالف است # کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/6/78 وزیر بازرگانی بین المللی و صنعت مالزی گفت: مالزی با برخی سیاست های سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام "اپک" موافق و با برخی از انها مخالف است.
رفیده عزیز افزود: مالزی از کوشش های اپک برای شفافیت بیشتر در روند خریدهای دولتی از راه مناقصه پشتیبانی می کند، ولی با حرکت اپک و سازمان جهانی تجارت (wto) برای چیره شدن بر سیاست مالزی در زمینه دسترسی به بازار خریدهای دولتی مخالف است.
به گزارش خبرگزاری مالزی، وزیر بازرگانی بین المللی و صنعت مالزی این سخنان را عصر پنجشنبه در "آکلند زلاندنو" محل نشست وزیران سازمان اپک بیان کرد.
وی گفت: بسیاری از اعضای اپک با گفت وگو درباره دسترسی به بازار خریدهای دولتی در سازمان جهانی تجارت موافق نیستند. اما این حق ماست که از سیاست های داخلی خود پاسداری کنیم.
مالزی، اندونزی، سنگاپور، برونئی دارالسلام، تایلند، فیلیپین، زلاندنو، استرالیا، ژاپــن، کره جنوبی، پاپواگینه نو، ویتنام، چین و ناحیه ویژه هنک کنک چین، آمریکا، کانادا، شیلی، مکزیک، پرو، تایوان و روسیه اعضای اپک هستند.
نشست سران کشورهای عضو اپک روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در زلاندنو برگزار می شود.
20 / 120 / 120 / 13
۰ نفر