۱۴ شهریور ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6905230
T T
۰ نفر
رییس هیات پارلمانی - اقتصادی فرانسه با یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیدار کرد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی : 14/06/78 " سانتینی " ، نمــاینده مجلــس فرانسه و رییس هیات پارلمانی اقتصادی فرانسه بعدازظهر یکشنبه با " سید حسین هاشمی " عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد .
سانتینی در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در منطقه و جهان گفت : ایران دارای ملت بزرگی است و ایران و فرانسه دوکشور کهن باسوابق و مشترکات تاریخی و فرهنگی بسیار هستند و این وظیفه سیاسیون و صاحبان صنایع دو کشور است که زمینه ساز تعمیق و استحکام روابط فیمابین باشند.
سانتینی همچنین از نتایج گفت وگوهای خــود و هیـــات همراه با مقامات سیاسی ، اقتصادی ایران ابراز خرسندی کرد .
وی اظهــار امیدواری کرد کــه با افزایش رفت و آمـــدها ، بین مقامات دو کشور ، گام های عملی بیشتری در جهت انعقاد قراردادهای سیاسی و اقتصادی برداشته شود.
هاشمی نیز حضور هیات فرانسوی در ایران را نشانه ای در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ارزیابی و اظهــــار امیدواری کرد که حضور و نقش فرانسه در برنامه سوم توسعـه جمهوری اسلامی ایران و در زمینه سرمایه گذاری مشترک شفاف تر و بیشتر باشد.
عضــو هیات رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش زنان و جوانان در زمینه های سیـــاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور گفت : جمهوری اسلامی ایران به لحاظ استقرار نهادها و آزادی های مدنی، جزو کشورهای پیشرو در منطقه و جهان است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، 20 انتخابات آزاد را در کمــال صحـت و سلامت پشت سر گذاشته و حمایت دولت ، مجلس و مـــــردم از سیاست تنش زدایی و گفت وگوی تمدن های آقای خاتمی رییس جمهوری اسلامی ایران کاملا جدی است و شما حتما شاهد حضور فعال بانوان در صحنه های مختلف اجتماعی کشورمان بوده اید.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : ایران از تنوع آب و هوایی و محصولات کشاورزی برخوردار بوده و به دلیل تنوع مواد معدنی ، جزو 12 کشور اول دنیا محسوب می شود .
وی افزود : ایران به لحاظ دسترسی به بازارهای شرق آسیا و آسیای میانه و کشورهای خلیج فارس نیز از موقعیت سوق الجیشی و مهمی برخوردار است ، لذا فرانسه بـا توجه به این موقعیت می تواند از بستر مناسب برای گسترش همکاری های اقتصادی و صنعتی در راستای منافع دو کشور استفاده کند.
وی همچنین انعقاد قرارداد توسط شرکت توتال فرانسه با ایـران در زمـان تصویب قانون فرامرزی داماتو را نشانه ای از تمـایل دوطرف به تداوم و تعمیق روابط همه جانبه دانست .
* 139 *
۰ نفر