۲۳ مرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6903793
T T
۰ نفر
گزارش "انرژی کامپس"ازامتیازات نفتی یک حکومت مستقل فلسطینی # لندن ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/05/78 به نوشته نشریه نفتی " انرژی کامپس " (compass energy) چاپ انگلیس اعلام یک حکومت مستقل فلسطینی می تواند در تلاشهای دولت جدید صهیونیستی برای تحرک بخشیدن پروژه های انرژی در فلسطین اشغالی اختلال ایجاد کند.
رژیم صهیونیستی بخشی از نواحی بحرالمیت در کرانه غربی و منطقه "اشکلون ـ غزه " (ashkelon-gaza) را بهترین مناطق برای اکتشافات نفتی می داند ، اما بخشهایی از این مناطق در محدوده کنترل تشکیلات خودمختار فلسطینی گسترش دارد.
از سوی دیگر بر اساس برخی تبصره های قرارداد اسلو ، پایانه های فلسطینی در غزه نمی تواند برای دریافت تولیدات نفتی مورد استفاده قرار بگیرد.
اما انرژی کامپس معتقد است " در صورتیکه فلسطینان حکومت خودمختار اعلام کنند تمام اینها تغییر خواهد کرد ، زیرا مفاد قراردادی که برای اطمینان خاطر دادن به اسرائیل در قرارداد اسلو پیش بینی شده است دیگر تعهداور نخواهند بود." از دیگر امتیازات فلسطینیان در صورت اعلام حکومت مستقل ،در دست گرفتن کنترل یک حوزه نفتی فعال در غزه است که در دهه 1920 میلادی تاسیس شده است.
۰ نفر