۲۶ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6902016
T T
۰ نفر
چین 452 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی داشته است # پکن ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/4/78 سخنگــــوی مرکز آمار چین ، میزان تولید ناخالص ملی این کشور را مبلغ 452 میلیارد دلار در نیمه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد.
روزنامه " چاینا دیلی " چاپ پکن روز شنبه به نقل از "ای جن " سخنگوی این مرکز نوشت : رشد اقتصادی چین در این مدت 6/7 درصد بوده است .
وی رشد بخش های صنعــتی ، کشاورزی و خدمات را به ترتیب 4/9 درصد و سه درصد و 8/6 درصد ذکر کرد و افـزود ، ارزش افزوده بخش صنعت در چین بالغ بر 121 میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه در سال 98 ، بیش از 4/9 درصد افزایش نشان می دهد.
"ای جن " بدون ذکر آمـار ، میزان تولید غلات چین در این مدت را دارای پنج میلیون تن افزایش دانست .
وی گفت : میزان سرمایه گـذاریهای ثابت در چین در این شش ماهه بالغ بر 83 میلیارد دلار بوده است و ســــرمایه گـــذاریها در بخش های جنگل کاری ، دامپروری ، ماهیگیری و حفظ منابع اب و خاک 8/76 درصد رشد کرده است . این سخنگو میزان درامد سرانه افراد شهــری و روستایی چین را 369 و 124 دلار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت ، درامد مــــردم در مناطق شهری و روستایی بترتیب 9/5 درصد و 1/2 درصد ترقی کرده است .
به گفته وی ، شرایط اقتصادی چین در این شش ماهه ، در مجموع عادی بوده است اما همچنان مشکل کمبود تقاضا ادامه دارد .
وی افزود ، در نیمه دوم سال 99 سیاســـــت های دولت بر افزایش سرمایه گذاریها ، تشویق مصرف داخلی و افزایش صادرات و واردات متمرکز خواهد بود.
30/ 230
۰ نفر