۸ تیر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6900883
T T
۰ نفر
صادرات آلمان به کشورهای آمریکای لاتین کاهش یافت # بن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/4/78 صادارت آلمان به کشورهای آمریکای لاتین در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در مجموع 5 درصد کاهش یافت .
به گزارش اداره آمار آلمان، علت کاهش صادرات آلمان به کشورهای آمریکای لاتین، در درجه اول کاهش نسبتا شدید صادارت آلمان به برزیل است .
بر اساس این گزارش، در بین کشورهای آمریکای لاتین، برزیل بزرگترین مصرف کننده کالاهای آلمانی بود که در سه ماه گذشته، جای خود را به مکزیک داد.
اداره آمار آلمان میفزاید، حجم صادرات آلمان به کشورهای آمریکای لاتین در سه ماهه نخست سال میلادی جاری بالغ بر 7/5 میلیارد مارک بود که 5/2 درصد کل صادرات آلمان را تشکیل داده است .
این گزارش حاکی است، صادرات آلمان به برزیل در زمان یاد شده، بیش از 9 درصد کاهش یافت و به 9/1 میلیارد مارک رسید در حالی که صادرات آلمان به مکزیک با 2/22 درصد افزایش به تقریبا به 2 میلیارد مارک بالغ گردید.
صادرات آلمان به آرژانتین که سومین کشور واردکننده کالا از آلمان در سه ماه نخست سال جاری میلادی بود، 8/26 درصد کاهش یافت و به 552 میلیون مارک رسید.
به گزارش اداره آمار، صادرات آلمان به کشورهای شیلی و کلمبیا نیز به ترتیب 8/17 و 24 درصد کاهش یافت و به 279 و 221 میلیون مارک رسید.
آلمان در سه ماه گذشته صادرات را خود به ونزوئلا 4/6 درصد افزایش داد و به 271 میلیون مارک رساند.
واردات آلمان نیز از کشورهای آمریکای لاتین در سه ماه نخست ، 7/4 درصد کاهش یافت و به 7/3 میلیارد مارک رسید.
آلمان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 9/1 درصد از کل صادرات آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است .
میزان واردات آلمان از برزیل در همین مدت ، بالغ بر 3/1 میلیارد مارک بود که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، 13 درصد کمتر است .
برزیل در بین کشورهای آمریکای لاتین، بزرگترین صادرکننده کالا، از جمله قهوه، سویا و سنک های معدنی به آلمان بود.
۰ نفر