۶ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6898568
T T
۰ نفر
کانادا آمریکا را در زمینه تجارت گوشت تهدید به تلافی کرد # نیویورک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/03/78 چنانچه آمریکا به گوشت وارداتی خود برچسب بزند کانادا اقدام تلافی جویانه به عمل خواهد آورد .
"ریموند کرتین "سفیر کانادا در آمریکا در نامه ای که محتوای آن روز چهارشنبه افشا شد نوشت : در صورتی که آمریکا نسبت به الصاق برچسب مشخص کننده مبدا بر گوشت وارداتی اقدام کند ، کانادا بر اساس مقررات معاهده تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) و سازمان تجارت جهانی از حق خود دفاع خواهد کرد.
کرتین در نامه خود یاد آور شده است : در صورت تصویب الصاق برچسب مشخص کننده مبدا بر گوشت وارداتی به آمریکا ، تجارت دام دو کشور دو میلیارد و 400 میلیون دلار خسارت خواهد دید.
دامداران آمریکایی عقیده دارند در صورتی که مصرف کنندگان از مبدا تولید گوشت مطلع شوند به احتمال قوی گوشت تولیدی آمریکا را ترجیح خواهند داد.
در حال حاضر لوایح متعددی در سنا و مجلس نمایندگان آمریکادرباره برچسب زدن به گوشت وارداتی به آمریکا که نه درصد مصرف کل کشور را تشکیل می دهد ،منتظر بررسی می باشد.
سال گذشته در حدود یک میلیون و یکصد هزار راس دام از کانادا برای ذبح به آمریکا وارد شد و یکی از مقام های انجمن ملی تولیدکنندگان گوشت آمریکا گفت : بدلیل فروش گوشت دام های یاد شده با مهر بازرسان آمریکایی می توان این گوشت را بهداشتی دانست.
کانادا سالانه 350 میلیون دلار گوشت از آمریکا خریداری می کند.
"تیم جانسون "سناتور دمکرات و از موافقین الصاق برچسب گفت : ما هر چه را به نفع مردم آمریکا باشد اجرا می کنیم.
" دان گلیکمن "وزیر کشاورزی آمریکا که در جلسه استماع سنا حاضر بود از اظهار نظر درباره لایحه یاد شده خوداری کرد و گفت : در صورت تصویب این لایحه باید آنرا با دقت فراوان به مورد اجرا گذاشت تا باعث مناقشه تجاری نشود.
۰ نفر