۲۳ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6895393
T T
۰ نفر

با خرید تجهیزات خط تولید فروکروم سبزوار موافقت شد

۲۳ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6895393
با خرید تجهیزات خط تولید فروکروم سبزوار موافقت شد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/1/78 با توجه به مزیت های نسبی کشور در زمینه مواد اولیه تولید فروکروم و ارزش افزوده بالای ان، در اولین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری بادرخواست وزارت معادن و فلزات درخصوص خرید تجهیزات خط تولید فروکروم سبزوار موافقت به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه، در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری تشکیل شد ، همچنین با درخواست دیگر وزارت معادن و فلزات در خصوص اجرای قسمتی از طرح تولید ورق قلع اندود توسط شرکت سهامی فولاد مبارکه از طریق بیع متقابل موافقت شد.
اجرای این طرح سالانه 70 میلیون دلار صرفه جویی از محل تولید سالانه 50 هزار تن کلاف و 50 هزار تن ورق برای کشور دارد.
در ادامه این جلسه شورای اقتصاد با درخواست وزارت معادن و فلزات در خصوص اجرای چهار طرح تولید فروکروم پرکربن با عقد قراردادهای بیع متقابل موافقت کرد. در قالب این طرحها که در مناطق سبزوار ، اردکان ، اباده و بافت اجرا و در مدت دو سال به بهره برداری خواهند رسید ، سالانه 74 هزار تن فروکروم تولید می شود که بخشی از نیاز داخلی به این محصول را تامین می کند.
در این جلسه وزارت صنایع در خصوص اقدام هایی که برای تولید شیر خشک کودکان در داخل کشور انجام شده است ، گزارشی ارایه کرد.
در پایان جلسه شورای اقتصاد درخواست وزارت نیرو در زمینه خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز نیروگاه های گازی و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی توربین های نیروگاه های گازی را مورد تائید قرار داد.
/20/ /120/ /124/ /13/
۰ نفر