۲۲ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6895352
T T
۰ نفر
نرخ خدمات و کالاهای مورد نیاز مردم درساوه افزایش یافت # ساوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 122/78 داخلی.اقتصادی. بازرگانی. بازار. قیمت نرخ خدمات و کالاهای مورد نیاز مردم در ساوه ازاوایل امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
قیمت قند وشکر شیرپاستوریزه ، گوشت قرمز و سفید ، برنج و حبوبات نسبت به سال قبل از سیرصعودی برخوردار بوده است.
به گفته شهروندان ، درحال حاضر قند و شکر به صورت آزاد در فروشگاه ها یافت نمی شود و عرضه کنندگان از اعلام نرخ واقعی آن خودداری می کنند.
بهای یک بطر نیم لیتری شیر پاستوریزه که تاسال گذشته به قیمت 400 ریال عرضه می شد ، اکنون به 550 ریال افزایش یافته است.
قیمت گوشت گوساله از 19 هزارریال ، گوسفند 13 هزار ریال و مرغ نیز از هفت هزار و500 ریال به ترتیب به20 هزارریال ، 15 هزار ریال و 9 هزار ریال رسیده است.
قیمت انواع برنج ایرانی 20 درصد افزایش داشته و اکنون این کالا بین 10 10 هزار ریال و 8 هزار و 500 ریال عرضه می شود.
یک منبع مسوول در اداره بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا وخدمات که خواست نامش فاش نشود گفت : نرخ تعرفه های خدمات بهداشت ودرمانی واقلام دارویی رشد محسوسی دراین مدت داشته است.
وی افزود : ویزیت بیماران درمرکز درمانی دولتی از سه هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش یافته و نرخ پزشکان عمومی با یک هزار ریال و متخصص با با دو هزار و 500 ریال افزایش به ترتیب پنج هزار ریال و هشت هزار ریال رسیده است.
به گفته این منبع ، نرخ اغلب خدمات دولتی مانند آب، برق ، پست، مخابرات و فرآورده های سوختی نیز بین 20 تا 80 درصد افزایش یافته است.
۰ نفر