۱۱ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6894806
T T
۰ نفر

برنامه بازگشت حجاج ایرانی به کشور تشریح شد

۱۱ فروردین ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6894806
برنامه بازگشت حجاج ایرانی به کشور تشریح شد # مکه مکرمه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/01/78 نحوه اعزام حجاج ایرانی به کشور که از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه جاری آغاز می شود ، تشریح شد.
مهندس محمد علی ترابیان مسئول حمل و نقل ستاد مکه مکرمه در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مکه مکرمه با اعلام این مطلب افزود: ساعت پرواز اولین گروه حجاج به سمت ایران ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی / 5/3 بامداد به وقت تهران / از فرودگاه جده به مقصد تهران است .
ترابیان افزود : پرواز حجاج به ایران تا بیستم فروردین ماه بطور اختصاصی برای حجاج " مدینه قبل " ادامه می یابد و بیست و یکم فروردین در حالیکه با اعزام اولین گروه حجاج " مدینه بعد " مشترک است ، خاتمه خواهد یافت .
وی در ادامه گفت : اعزام حجاج ایرانی از جده به 16 ایستگاه در سراسر کشورمان صورت می پذیر د و روزانه 5200 تا 5400 زایر از جده به شهرهای مختلف ایران اعزام می شوند. همچنین اعزام حاجیان از مکه به مدینه نیز از یازدهم فروردین آغاز شده و تا 19 ماه جاری ادامه خواهد یافت .
وی افزود : روزانه 4500 تا 7000 حاجی از مکه به مدینه منتقل می شوند و از روز بیستم فروردین هیچ یک از حجاج در مکه باقی نخواهند ماند.
پرواز حجاج " مدینه بعد " از جده به ایران از 21 فروردین ماه اغاز می شود و تا 28 همین ماه ادامه خواهد یافت .
براساس این گزارش ، پروازهای حجاج بیت الله الحرام از جده به مقصد تهران و مشهد صورت خواهدپذیر فت . تعدادی از کاروانهای حجاج ایرانی نیز طی دو پرواز در ساعت های 15/20 و 15/23 دقیقه پنجشنبه از جده وارد مشهد خواهند شد.
۰ نفر