۲۸ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6886412
T T
۰ نفر
حدود چهار میلیون نفر از مردم کانادا زیر خط فقر بسر می برند # تورنتو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/09/79 تعداد سه میلیون و 700 هزار نفر از ساکنان کانادا زیر خط فقر تعریف شده توسط اداره آمار این کشور به سر می برند.
روزنامه " اوتاواسان " روز دوشنبه نوشت : این آمار در برگیرنده گرسنگی بی خانمانها نیست و تنها نمایانگر افرادی است که بیش از 20 درصد درآمد خود را صرف نیازهای اساسی نظیر غذا ، مسکن و پوشاک می کنند.
اداره آمار کانادا گفت : در صورتی که برنامه های کمکی دولت نظیر مزایای مربوط به معافیت مالیاتی کودکان نبود ، نرخ فقر از این هم فراتر می رفت.
تعریف درآمد پایین براساس تعداد افراد در خانوار و محل زندگی آنان متفاوت است.
به عنوان نمونه در سال 1998 میلادی یک خانوار چهار نفره ساکن شهرهای با جمعیت بالاتر از 500 هزار نفر که درآمدش پس از کسر مالیات پایین تر از 27 هزار و 890 دلار در سال بود ، فقیر محسوب می شد.
این میزان در مناطق روستایی معادل 18 هزار و 285 دلار ارزیابی گردیده بود.
سازمان ملی مبارزه با فقر که آمارهای خود را به تازگی بهینه ساخته ، اعتقاد دارد ، چهار میلیون و 900 هزار نفر یا 4/16 درصد جمعیت کانادا زیر خط فقر به سر می برند. آمار این سازمان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در برگیرنده بومیان این کشور و همچنین افرادی که در زندان ، بیمارستان و خانه های سالمندان بسر می برند ، نمی باشد. 521 - 023 - 03 ـ 2 ـش
۰ نفر