۱۸ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6885539
T T
۰ نفر
گفتگو با یک مقام اقتصادی پاکستان درباره صدور گندم و برنج به ایران # اسلام آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/9/79 یک مقام اقتصادی دولت پاکستان گفت: ایران موافقت اولیه خود را برای خریداری 200 هزار تن گندم از پاکستان اعلام کرده است.
"سید مسعود عالم رضوی" رئیس شرکت تجارت دولتی پاکستان در گفتگو با خبرنگار "ایرنا" در اسلام آباد افزود: دو کشور در زمینه قیمت گندم صادراتی پاکستان به ایران هنوز به توافق نهایی نرسیده اند و در صورت توافق بزودی 200 هزار تن گندم به ایران صادر خواهد شد.
وی که هفته گذشته برای گفتگو در این باره به تهران سفر کرد، اظهار داشت: قرار بود ایران 500 هزار تن گندم از پاکستان وارد کند ولی در جریان این سفر مقامات ایرانی با خرید 200 هزار تن گندم در مرحله اول موافقت کردند.
عالم رضوی از اظهار نظر در مورد قیمت پیشنهادی پاکستان برای صدور گندم به ایران خودداری کرد و گفت: مسوولان امور بازرگانی و کمیته خرید شرکت تجارت دولتی ایران هفته آینده جلسه ای درباره خرید گندم از پاکستان خواهند داشت و در آن جلسه در مورد قیمت پیشنهادی پاکستان تصمیم گیری خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که ایران با خرید گندم از پاکستان موافقت کند.
برخی از روزنامه های پاکستانی طی روزهای اخیر نوشتند که پاکستان برای هر تن گندم صادراتی خود 135 دلار پیشنهاد کرده است اما ایران 120 دلار برای هر تن گندم را مناسب می داند.
رییس شرکت تجارت دولتی پاکستان درباره پیشنهاد هند برای فروش گندم به ایران، گفت: مقامات ایرانی گندم پاکستان و هند را دیده و گندم پاکستان را بهتر ارزیابی کرده اند. گندم هند مرغوبیت خود را از دست داده و بیماری مخصوصی به نام " کارنال بنت " (Bunt Karnal ) دارد.
وی افزود: عراق نیز خواستار خریداری گندم از پاکستان است و تماس در این مورد جریان دارد.
این مقام پاکستانی درباره صدور برنج از پاکستان به ایران گفت : شرکت تجارت دولتی پاکستان اخیرا 15 هزارتن برنج به ایران ارسال کرده که کیفیت آن توسط مقامات ایرانی تایید شده است.
وی افزود: من در سفر اخیر خود با مقامات تجاری ایران درباره صدور برنج نیز گفتگو کردم ولی ظاهرا ایران در حال حاضر برای تامین نیاز خود در این زمینه در حال مذاکره با ویتنام و تایلند است.
رییس شرکت تجارت دولتی پاکستان سفر هفته گذشته هیات بازرگانی پاکستان به ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت : مسوولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش روابط تجاری میان دو کشور هستند.
/م ع/ س ح/ 422/ 402/ 202
۰ نفر