۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6885119
T T
۰ نفر
دارندگان اتوبوسهای فرسوده در دریافت تسهیلات نوسازی در اولویت هستند # تهران ،خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/79 دارندگان اتوبوسهای باعمر بیش از 25 سال،دردریافت تسهیلات ویژه نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای در اولویت قرار دارند.
روابط عمومی سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای از دارندگان اتوبوسهای فرسوده (با عمر بیش از 25 سال ) درخواست کرد برای استفاده از تسهیلات نوسازی ناوگان، به سازمان حمل و نقل و پایانه -های استان محل سکونت خود مراجعه کنند.
در این اطلاعیه امده است : با توجه به تسهیلات فراهم شده برای نوسازی ناوگان حمل ونقل مسافری،از ابتدای تیر ماه سال آینده برای تردد اتوبوسهای فرسوده محدودیت هایی اعمال خواهد شد.
براساس محدودیتهای پیش بینی شده از تیرماه سال 80 شرکتها و موسسه های حمل ونقل مسافر، مجاز به تحویل صورت وضعیت و ارایه خدمات به اتوبوسهای با عمر بیش از 25 سال در مسیرهای منتهی به تهران یا از مبدا تهران نخواهند بود.
تردد اتوبوسهای فرسوده در جاده ها یکی از عوامل موثردر شدت حوادث جاده ای و افزایش تلفات جانی ناشی از بروز این حوادث در سالهای اخیر بوده است.
طبق اطلاعات ناوگان مسافری کشور ،در حال حاضر اتوبوسهایی حتی با عمر بیش از 30 سال در جاده های کشور تردد می کنند.این در حالی است که کارشناسان حمل ونقل براین باورهستند که برای کشوری با شرایط اقتصادی واجتماعی ایران عمر مفید هر دستگاه اتوبوس مسافری در حدود 10 سال است.
باهماهنگی و پیگیری سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور طی 2 سال اخیر ،تولید اتوبوسهای مطابق با فناوری روز دنیا در کارخانه های داخلی اغاز شده و تسهیلات بانکی مناسبی برای خریداران اتوبوسها پیش بینی شده است.
م - ف - 845 - 34 - 13
۰ نفر