۱۱ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6879618
T T
۰ نفر

پول خرد در دزفول از رونق افتاده است

۱۱ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6879618
پول خرد در دزفول از رونق افتاده است # دزفول، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/7/79 داخلی. اقتصادی. مالی. پول.
برخی شهروندان دزفولی می گویند: برخی فروشندگان و کسبه دراین شهرازقبول سکه های ده، 20، 50 ریالی و نیزاسکناس های 200 ریالی خودداری می کنند.
به گفته آنها،اکنون که مشکل کمبود سکه و پول خرد در کشور مرتفع شده برخی کسبه برای اینکه مابقی طلب مشتری را آدامس و شیرینی بدهند، از قبول سکه های رایج امتناع می کنند.
علیرضاقلفی از شهروندان دزفولی گفت:نانوایی محل،120ریال پول خرد رابرای تحویل دو قرص نان قبول نکرده و حتی اسکناس 500 ریالی که فرسوده باشد قبول نمی کند.
وی گفت:این نانوایی مابقی پول خرد مشتری را تکه های نان تحویل می دهد که در بسیاری مواقع موجب اعتراض مشتری می شود.
حمید خلیلی نیز گفت: در حالی که برخی کسبه دزفول در زمان کمبود سکه، پول خرد را با قیمتی بیشتر خریداری می کردند اکنون از قبول سکه های ده،20 و 50 ریالی خودداری کرده و این سکه ها فقط برای صندوق های صندقات مصرف می شود.
وی افزود:یکی ازدکه های فروش بلیت شرکت واحد در دزفول از قبول 1500 ریال پول خرد امتناع کرده و اسکناس 500 و یکهزار ریالی مطالبه می کند.
سپیده احمدی نیز گفت: اگر پول خرد از اعتبار ساقط شده بانک مرکزی رسما اعلام کند تا تکلیف مردم روشن شود.
وی همچنین گفت:اسکناس های 200، 500 و یک هزارریالی به دلیل اینکه دوره گردش آنان در دست مردم بیشتر است فرسوده بوده بطوری که غیر از بانک ملی شبعه مرکزی سایر بانک ها نیز از قبول آنها خودداری می کنند.
حسن غلامی راننده تاکسی گفت:به دلیل اینکه برخی مسافران از قبول سکه های ده و 20 ریالی امتناع می کنند لذا من نیز این سکه را از مسافران نمی پذیرم.
وی همچنین گفت:برای پرداخت مابقی طلب مسافر همیشه مقداری آدامس و شیرینی نیز در کنار پول خرد نگهداری می کنم تا در صورت عدم قبول سکه یک، دو و پنج تومانی از سوی مسافر بابت مابقی طلب به وی پرداخت کنم.
کاظم ساکی از کسبه دزفول نیزگفت:سکه های ده،20 و50 ریالی به دلیل ارزش کم آن در بازار از رونق افتاده و بازاریان نیز برای کاهش حجم پول از قبول پول خرد امتناع می کنند.
این کسبه دزفولی همچنین گفت:جادارد مسوولان بانک مرکزی با چاپ اسکناس های 50 و صد تومانی، اسکناس های فرسوده را از رده خارج نمایند.
رییس بانک ملی شعبه مرکزی دزفول نیز گفت:سکه های 10 ، 20 ، 50 ریالی به عنوان مسکوک رایج کشور معتبر بوده و بانک های شهر دزفول نیز آماده تحویل پول خرد به مقدار نیاز به شهروندان می باشند.
عبدالعظیم مسرت افزود: هم اکنون درخزانه بانک مرکزی دزفول به مقدار نیاز سکه وجود داشته و هیچگونه کمبودی دراین رابطه وجود ندارد.
وی همچنین با تاکید بر سیاست بانک مرکزی مبنی براستفاده و رواج سکه به جای اسکناس به دلیل عمر طولانی آن گفت: اسکناس های 20 تومانی نیز معتبر بوده ولی به دلیل استفاده طولانی فرسوده شده اند.
مسرت گفت:کسانی که به هردلیل ازقبول سکه های رایج کشور در معاملات خودداری می کنند تخلف کرده و در صورت مشاهده باچنین اشخاصی باآنان برخورد می شود.
م - ف 202/20/02
۰ نفر