۲۱ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6875183
T T
۰ نفر

هشتمین نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت

۲۱ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6875183
هشتمین نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت # تبریزـ خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/79 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.نمایشگاه هشتمین نمایشگاه بین المللی بازرگانــی تبریز با شرکـت تولید کنندگــان داخلی و نیز شرکت هایی از 17 کشــور جهان ، عصــر روز جمعه در محل دائمـی نمایشگاههای تبریز گشایش یافت.
در آیین گشایش ایـن نمایشگاه وزرای بازرگانی ، مسکن و شهرسازی ، جمعی از دست اندرکاران امـور بازرگانی و اقتصادی کشور و نیز مسولان استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.
در این مراسـم وزیــر بازرگانی طی سخنانی سیاستهای راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه بازرگانی و صادرات غیر نفتی را در سه سال گذشته مثبت ارزیابی کرد .
محمد شریعتمداری گفت : در حال حاضر برنامه اصلاح و روان سازی صادرات در بخش اداری تحقق کامل یافته و بعد از این باید به سمت اصلاح مشکلات ساختاری در تولید و ارتقای کیفی محصولات حرکت کنیم .
به گفته وی در راستای اصلاح روند صادرات غیرنفتی و روان سازی مقررات این بخش ، اخیرا به جـز سه گروه از کالاها ، صدور مابقی اقلام تولیدات که رقــم آن به 25 هزار قلم می رسد آزاد اعلام شده است.
وی افزود:این کالاها بدون دریافت مجوز از هر مرجع رسمی قابل صدور هستند.
وزیر بازرگانی در عین حال حصــول نتیجه عینی از این اقدامات را منوط به مدت زمان نسبتا طولانی دانست و گفت: باید بااصلاح زیر ساخت های اقتصادی رشد و جهش صادراتی را مشاهده کنیم.
وی در بخـش دیگری از سخنان خود با برشمردن تسهیلات عرضه شده در بخش ورود کالاهای مختلف به کشور نیز گفت: در سالهای اخیر برای ورود یکهزار قلم کالا تسهیلاتی عرضه شده و امید است نتایج این اقدام بصورت افزایش تولیدو صادرات مشاهده شود.
وی همچنین ایجاد بهبود در زیربنای تولید و صادرات را در گروه جذب سرمایه گذاریها ، اصلاح مدیریت و بهره مندی از فن آوری نوین ارزیابی کرد و خواستار توجه جدی بخش تولید به این موارد شد.
آقای شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از دست اندرکاران ایجاد نمایشگاه بین المللی در تبریز، این شهر را دارای نقش محوری در توسعه بخش نمایشگاهی کالا و خدمات در کشور ارزیابی کرد .
در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: برخلاف سیر نزولی صادرات غیرنفتی در چهارماهه اول سالجاری در کشور، صادرات کالاهای غیر نفتی استان آذربایجان شرقی در این مدت معادل چهار درصد رشد داشته وبه 156 میلیون دلار رسیده است .
مهندس یحیی محمدزاده رشد صادراتی استان در شرایط موجود را ناشی از وجود نقاط قوت در تولید انواع کالا و خدمات ارزیابی کرد و گفت : درصورت توجه به زیرساخت های موجود ، آذربایجان شرقی نقش محوری خود را در بازرگانی خارجی حفظ خواهد کرد.
آیت ا.. مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ، طی سخنانی خواستار رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت شد و گفت : اسلام ارزش خاصــی بــه کار و تولید قائل شده و لازم است تا همگان با بهره گیری از فرهنک غنــی و معنوی اسلام تلاش بیش از گذشته در راستای تولیـد کالا به عمل آورند.
گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکیست هشتمین نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ، تنی چند از سفرای کشورهای اروپایی و اسلامی در تهران ، مدیران واحدهای تولیــدی و صنعتی کشور ، توسط وزیر بازرگانی افتتاح شد.
دراین نمایشگاه که تا 28 مرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای تبریز دایر خواهدبود 660 واحد نمونه صنعتی وتولیدی کشور به همراه شرکتهای تجاری و صنعتی 16 کشور جهان نمونه کالاها ، خدمات و نوآوریهای خود را در سطـح 22 هزار مترمربع فضای سرپوشیده و 17 هزارمترمربع فضای باز نمایشگاهی بــه نمایش گذاشته اند.
نمایشگاههای بین لمللی بازرگانی تبریز از هشت سال قبل همه ساله در مرداد ماه در تبریز برگزار می شود. 230
۰ نفر