۲۷ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6873199
T T
۰ نفر
ساخت دو گلخانه جدید از سوی " فائو " در یزد آغاز شد # یزد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/79 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.محصولات.گلخانه ای.
رییس سازمان کشاورزی استان یزد گفت: ساخت دو گلخانه جدید با تجهیزات روز توسط " سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی " ( فائو ) در شهرهای یزد و مهریز آغاز شد.
عباس زارع روز دوشنبه افزود: برای ساخت این گلخانه ها که دو هزار متر مربع مساحت دارد، 381 هزار دلار از سوی فائو سرمایه گذاری می شود.
وی که در کارگاه آموزشی تولید محصولات گلخانه ای در محل " کانون ولایت " شهرستان " تفت " سخن می گفت، اضافه کرد: ساخت این گلخانه ها تا پایان شهریور ماه امسال به پایان می رسد و انواع سیفی و سبزی در آن کشت خواهد شد.
به گفته وی، هم اکنون 65 هکتار از اراضی استان یزد زیر کشت انواع محصولات گلخانه ای قرار دارد.
زارع افزود:: پارسال هشت هزارتن محصولات گلخانه ای (خیار سبز، گوجه فرنگی ) از این سطح برداشت شد.
کارگاه یاد شده با شرکت یکصد تن از کارشناسان کشاورزی استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان و کارشناسانی از کشورهای آلمان، مراکش و هلند برگزار شد.
در این کارگاه که با هدف اشتغالزایی زنان و جوانان و مدیریت صحیح کشت گلخانه ای برگزارشد، در زمینه احداث و کشت محصولات گلخانه ای ،ت فات و بیمارهای گلخانه ای و چگونگی افزایش تولیدات در این روش و روشهای به زراعی و حفظ نباتات بحث و بررسی شد.
۰ نفر