۲۱ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6872741
T T
۰ نفر
برای ایجاد باغ ، 200 هکتار اراضی کهکیلویه نقشه برداری شد # یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/04/79 داخلی. اقتصادی. کشاورزی. باغداری.
مدیر اداره کشاورزی کهکیلویه گفت که به منظور توسعه باغات مرکبات در این شهرستان ، کار نقشه برداری از 200 هکتار اراضی که ازاوایل سالجاری در این منطقه شروع شده بود، این هفته پایان یافت .
مهندس حبیب الهی نژاد روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت :این باغات در " امامزاده پهلوان" بخش مرکزی و" پشیان صید آباد " بخش چرام ایجاد می شود.
وی بااشاره به اینکه تاکنون برای بیش از 100 نفر متقاضی ایجاد باغ پرونده تشکیل شده است ،افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه زمینه مناسبی برای توسعه باغات مرکبات در این شهرستان فراهم است.
وی اضافه کرد: بااحداث 5/1 هکتارباغ مرکبات یک فرصت شغلی برای هرخانوار در این منطقه فراهم می شود.
وی خدماتی که قرار است این مدیریت در اختیار متقاضیان قرار دهد راتامین آب ، معرفی متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات ، نظارت بر کار خرید نهال مرکبات و اجرای طرح آبیاری تحت فشار عنوان کرد.
به گفته او متقاضیان ایجاد باغ این هفته از نحوه ایجاد باغ مرکبات در یکی از مناطق گچساران بازدید کردند.
او یاد آور شد در صورت تامین اعتبار کافی از محل تبصره 3 قانون بودجه امسال در سطح بیش از 100 هکتار اراضی کهکیلویه باغ ایجاد خواهد شد .
وی تاکید کرد که این مدیریت تاکنون اقدام به شناسایی بیش از 300 هکتار از اراضی منطقه که برای ایجاد باغ مستعد می باشد کرده است که در صورت پیش بینی اعتبار کافی و تامین آب زراعی ، اراضی مذکور پس از نقشه برداری به متقاضیان واگذار می شود.
مهندس الهی نژاد وسعت باغهای این منطقه را که اغلب در سالهای اخیر ایجاد شده است ، 2700 هکتار اعلام کرد وگفت: دراین اراضی درختان گردو ، انار ،مرکبات ، انجیر و انگور نشانده شده است.
در شهرستان کهکیلویه70 هزار هکتار اراضی به کشت انواع زراعت و باغات اختصاص دارد و کشت غالب منطقه دیم است .
۰ نفر