۳۰ خرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6871113
T T
۰ نفر
عقد قرارداد آب با کشاورزان شمال خوزستان آغاز شد # دزفول، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/3/79 داخلی. اقتصادی. کشاورزی.
بارفع مشکل تامین آب شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان، عقد قرارداد آب کشاورزی با کشاورزان شهرهای دزفول،اندیمشک ، شوش و شوشتر از دوشنبه آغاز شد.
مدیر روابط عمومی شبکه آبیاری دز در دزفول دوشنبه گفت: به منظور تسریع در تامین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق ، شبکه آبیاری دز اقدام به عقد قرارداد موقت با تمامی زارعان زیر شبکه آبیاری دز کرده است.
ناصربهمنش افزود:مقدارآب مورد نیاز کشاورزان برای آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه براساس قرارداد منعقده و مساحت اراضی تامین ومحاسبه می شود.
وی علت تاخیر درعقد قرارداد آب باکشاورزان مناطق شمال خوزستان از سوی شبکه آبیاری دز را خشکسالی و کمبود آب در رودخانه های حوزه آبریزاین استان ذکر کرد و گفت:برنامه ریزی بر روی ذخایرآب موجود برای مصارف شرب، کشاورزی و نیز تولید برق موجب تاخیر در عقد قرارداد آب با کشاورزان شد.
بهمنش افزود: هم اکنون یکصد متر مکعب آب در ثانیه به شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان وارد می شود که جوابگوی نیاز اراضی زیر شبکه برای کشت محصول تابستانه است.
وی همچنین گفت: به منظور کاهش میزان آلاینده های رودخانه کارون روزانه مقداری ازآب شبکه آبیاری دز برای خودپالایی به رودخانه کارون تزریق می شود.
یکصد هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی مناطق دزفول، اندیمشک ، شوش و بخشی از اراضی شوشتر با ایجاد شبکه آبیاری دز از کشت دیم به آبی تبدیل شده است.
عقد قرارداد آب با کشاورزان برای کشت تابستانه 15 خرداد ماه هر سال انجام می شود که امسال بدلیل خشکسالی مدتی بطول انجامید.
۰ نفر