۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6868187
T T
۰ نفر
کارگاه آموزشی بین المللی "توسعه تکنولوژی" در میاندوآب آغاز بکار کرد # مهاباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/79 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.تحقیقات.کارگاه آموزشی.
کارگاه آموزشی بین المللی " تـوسعه مشــارکتی تکنولوژی " (D.T.P) بـا حضـور کارشناس بانک جهانی و با شرکت 25 نفراز کارشناسان و محققان کشاورزی چهار استان کشور در مرکز آموزش کشاورزی میاندوآب آغاز به کار کرد.
رییس مرکز آموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب روز دوشنبه گفت : ایــــن کارگاه زیرنظر بانک جهانی و یکی از کارشناسان بین المللی صاحب نظــر در این زمینه از کشور هلند در این مرکز برگزار می شود.
" اورنک بهمنش " در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افـزود : این کارگاه در راستای اجرای طرحهای کشاورزی بانک جهانی در مناطـق میاندوآب در آذربایجان غربی، تجن در مازندران، بهبهان در خوزستان و مغان در استــــان اردبیل اجرا می شود.
وی هدف ازبرگزاری این دوره آموزشی را توسعه کشاورزی از طـریق اجـرای طرحهـای بهسازی آبیاری ، تجهیز نیروی انسانی و افزایش مشارکت کشاورزان در اجرای طرحهـای کشاورزی بـا بهره گیری از تجربیات جهانی عنوان کرد.
" بهمنش " اضافه کرد: در این کارگاه محققان و کارشناسان شـرکت کننده با استفاده از آخرین روش های آموزشی با بهسازی طرحهای آبیاری ، کانال کشی، شبکه های آبیاری مدرن ، زهکشی های روباز و زیرزمینی و راه های ارتقای سطـــح آگاهی کشاورزان آشنا خواهند شد.
بانک جهانی هم اکنون علاوه بر مناطق " تجن " ، " بهبهان " و " مغـان " در بیش از 80 هزار هکتار از اراضی دشت میاندوآب نیز سرمایه گذاری کرده است.
این کارگاه به مدت 10 روز در این مرکز آموزشی جریان خواهد داشت.
شهرستان میاندوآب بـا بیـش از 210 هزار نفر جمعیت یکـی از قطب هـــای مهم کشاورزی استان آذربایجان غربی به شمار می رود.
* 40 *
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد