۱۳ خرداد ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 6770762
T T
۰ نفر
با همکاری شرکت های ایران و ایتالیا، یک دستگاه بیل مکانیکی به افغانستان اهدا شد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/03/82 داخلی.اقتصادی. کارخانه ایتالیایی " مک موتور" با همکاری شرکت ایرانی تولید تجهیزات سنگین (هپکو) یک دستگاه بیل مکانیکی به افغانستان اهدا کرد. این مراسم روز سه شنبه با حضور مدیر عامل شرکت هپکو ،کاردار بازرگانی سفارت ایتالیا ،نماینده مک موتور و مستشار ارشد بازرگانی ،اقتصادی سفارت افغانستان در انبارهای گمرک شهریار، برگزار شد. مهندس علی محمد رفیعی ،مدیر عامل شرکت هپکو درباره جزییات انتقال این دستگاه گفت: ارزش این بیل مکانیکی حدود 20 هزار دلار براورد می شود و شرکت هپکو تمام هزینه های گمرکی محموله را تا رسیدن به افغانستان به عهده دارد.
وی افزود: این دستگاه به صورت ورود موقت وارد کشور شده است و هفته اینده به مقامات افغانی در استان هرات تحویل داده می شود. رفیعی درباره فعالیت های شرکت هپکو در خصوص همکاری با افغانستان در زمینه بازسازی این کشور گفت: شرکت هپکو که در امر ساخت ماشین آلات راهسازی فعالیت می کند ، بخش قابل توجهی از تولیدات خود رابه ارزش بیش از دو میلیون دلار را به افغانستان صادر کرده است. وی تصریح کرد:به منظور حمایت از افغانستان در امر بازسازی ،شرکت هپکو تلاش زیادی جهت متقاعد کردن شرکت های طرف قرارداد تجاری خود برای مشارکت در بازسازی افغانستان انجام داده است. رفیعی اظهار امیدواری کرد، سایر شرکت های اروپایی طرف قرارداد تجاری با هپکو نیز همانند شرکت مک موتور به انجام اقدامات مشابه مبادرت نمایند.
حاج احمد کمیل ، مستشار ارشد بازرگانی اقتصادی سفارت افغانستان در ایران نیز با قدردانی از همکاری و حمایت های مقامات اقتصادی ایران از افغانستان گفت: کشور متبوعش تمایل زیادی به همکاری با بخش خصوصی ایران دارد. وی افزود: توجه خاص شرکت های تجاری و سرمایه گذاری خارجی به افغانستان بازار مناسبی برای عرضه محصولات و فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی ایجاد کرده است. کمیل اظهار امیدواری کرد، سرمایه گذاری و حضور شرکت های ایرانی به ویژه بخش خصوصی در افغانستان،در دراز مدت منجر به کسب منافع اقتصادی برای هر دو کشور شود. اقتصام . س ک / 41 /1
۰ نفر