۲۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6670704
T T
۰ نفر
اجرای آزمایشی سیستم حسابداری مالیاتی در شرق تهران آغاز شد ..........................................................
تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی25/12/85 داخلی. اقتصادی. مالیات. مصاحبه. معاون برنامه ریزی و فناوری و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور روز جمعه از اجرای آزمایشی سیستم حسابداری مالیاتی در شرق تهران خبر داد.
" محمدرضا عبدی " در گفت و گو با خبرنگار" ایرنا "گفت : این طرح که مجری آن اداره مالیاتی شرق تهران است - در صورت موفقیت در کل کشور اجرایی خواهد شد.
وی افزود:با اجرای این سیستم- بودجه پیشنهادی سازمان امور مالیاتی در سالهای بعد قابل پیش بینی خواهد شد.
عبدی گفت: این سیستم به سازمان مالیاتی کشور اجازه می دهد بدهکاران- بستانکاران - میزان وصولی های در راه و همچنین میزان چک در حال وصول را شناسایی و بر اساس آن میزان بودجه را برای سال های بعد برآورد کند.
وی افزود:از آنجا که در حال حاضر سازمان مالیاتی کشور به سیستم حسابداری مالیاتی مجهز نیست - اطلاعاتی که در اختیار دارد و آن را برای تصمیم گیری در اختیار مجلس شورای اسلامی و دولت قرار می دهد -چندان دقیق نیست. او ادامه داد:از آنجا که سیستم حسابداری مالیاتی به تمامی سیستم های تعریف شده سازمان مالیاتی وصل است اطلاعات دریافتی از آن بسیار دقیق خواهد بود.
عبدی اجرای سیستم حسابداری مالیاتی را" انقلاب و تحولی اساسی " در بخش مالیاتی کشور توصیف کرد و گفت: در حالی که سازمان مالیاتی کشور تاکنون به علت نداشتن سیستم حتی از میزان درآمد سالانه خود بی خبر بود -با تکمیل این طرح به اطلاعات و آمار دقیقی در این خصوص دست خواهد یافت. معاون برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در این مصاحبه از اجرای طرح" صاحبان منافع " در کشور خبر داد.
وی گفت: با اجرای این طرح که سیستم سازمان مالیاتی را به نظام بانکی- گمرک - سازمانهای ثبت و احوال و ثبت اسناد -ثبت شرکتها و کد ملی متصل می کند -سازمان مالیاتی علاوه بر آنکه می تواند از اطلاعات جمع آوری شده دیگر دستگاه ها جلوگیری کند-از موازی کاری هم پیشگیری خواهد کرد.
عبدی در همین ارتباط از امکانات پست نام برد و اظهار داشت : سازمان امور مالیاتی می تواند بااطلاعات مربوط به پست - مکان مودیان خود را شناسایی کند.
وی یکی از برنامه های دیگر سازمان مالیاتی کشور را استفاده از سیستم های LANو VAN در سراسر کشور ذکر کرد و گفت : هدف از اجرای این سیستم این است که سازمان امور مالیاتی بتواند به اطلاعات موجود همه سیستمهای سازمان در هر کجای کشور به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور با بیان آنکه این سازمان برای رسیدگی به اعتراضهای مودیان - هیات حل اختلاف دارد- از طراحی سیستمی جدید در این خصوص خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح در سه ماهه اول سال آینده در یکی از مراکز مالیاتی کشور به صورت آزمایشی اجرایی شود.
وی - هدف از اجرای این سیستم را ایجاد دادگاه حل اختلاف عنوان کرد و گفت: راه اندازی این دادگاه نه تنها مکان مناسب و راحتی را برای ارجاع شکایات مردمی فراهم می کند -بلکه سبب جدایی بخش قضایی از بخش اجرایی سازمان مالیاتی خواهد شد.
عبدی افزود :تفکیک بخش قضایی از اجرایی سبب می شود از یک سو مودی راحت تر بتواند اعتراض خود را ارایه کند و از سوی دیگر این اعتراض با سرعت بیشتر توسط تیمی رسیدگی شود که دارای تخصص لازم در این زمینه است. وی گفت: در بخش قضایی - قاضی دادگستری - نمایندگان هیات های سازمان امور مالیاتی و نماینده بخش اصناف حضور دارند که سبب خواهد شد تا مودی با طیب و آسودگی خاطر مشکلات خود را مطرح کند.
اقتصام/1558/1654 شماره 012 ساعت 10:41 تمام انتهای پیام 10-41-38.D25
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد