۲۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6607721
T T
۰ نفر
نماینده داراب فارس: سد رودبال در مالکیت شهرستان خاصی نیست ...........................................................
شیراز، داراب خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/7/86 داخلی.اقتصادی.آب.سد رودبال.
نماینده مردم شهرستان داراب در استان فارس گفت: سد رودبال یک سد ملی است و در مالکیت داراب و یا استهبان قرار ندارد.
حجت الاسلام عبدالمحمد رستاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه داراب در منطقه ای خشک و بی آب قرار گرفته دولت آب سد را به داراب می فروشد و پول آن هم به خزانه دولت می رود.
وی بیان کرد : قبل از بهره برداری از سد، پروژه در اختیار پیمانکار است و او می تواند عملیات ساخت و اجرا را در اختیار هر کس از هر نقطه ایران قرار دهد.
نماینده مردم داراب گفت: ممکن است بعد از اتمام طرح حدود 10 نفر نیروی انسانی برای نگهبانی و حفاظت لازم باشد که آن هم دولت خودش نیرو جذب می کند، بنابر این الصاق نام یک شهرستان خاص به این سد، کمی مضحک بنظر برسد.
حجت الاسلام رستاد گفت: سد رودبال در اوایل سال 87 به بهره برداری می رسد و امسال معادل 80 میلیاردریال اعتبار برای اتمام آن در مدت زمان تعیین شده، اختصاص یافته است.
سد رودبال در فاصله 17 کیلومتری شمال غربی داراب در شرق فارس واقع شده و عملیات اجرایی آن بطوررسمی از سال 82 آغاز شده و تاکنون بیش از 72 درصد پیشرفت داشته است.
آب دریاچه این سد از ارتفاعات استهبان سرچشمه می گیرد و با بهره برداری از آن بیش از 400 روستا و آبادی در منطقه خسارت دیده از بحران خشکسالی در داراب بطور کلی منتفع خواهند شد.
شهرستان داراب در 225 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.ک/3 7376/676/515/675 شماره 077 ساعت 13:41 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد