۲۴ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6579258
T T
۰ نفر
عرضه کالا از طریق بورس به حذف کاغذ بازی منجر می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/24 اقتصاد.بورس.پتروشیمی مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران گفت: عرضه کالا و محصولات از طریق بورس به حذف برخی مقررات دست و پاگیر اداری، امکان دسترسی آسان به کالاها برای صنایع پایین دستی و شفاف شدن قیمت ها و اطلاعات از نظر میزان مستمر تحویل کالا منجر می شود.
دکتر داود شاددل روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: در واقع سازمان بورس با گرفتن اطلاعات مربوط به هر کالا این اطمینان را به خریدار می دهد که در دوره های زمانی تعیین شده چه مقدار محصول در بورس قابل عرضه است تا هم دل نگرانی مصرف کنندگان از خرید کالا و استمرار تحویل کم شود و هم خطر پذیری صنایع پایین دستی تا حدود زیادی در خصوص تامین کالایشان کاهش یابد و بتوانند هر زمان که خواستند از طریق کارگزار خودشان اقدام به خرید کالا کند.
وی در ادامه اظهار داشت: بحث عرضه کالا از طریق بورس در واقع تصمیمی است که هیات دولت بهمن ماه سال 86 گرفت و چون این مرحله جدید است و بیشتر مشتریان ما با روند فروش در بورس آشنایی کاملی ندارند ، از این رو با هماهنگی سازمان بورس و شرکت کارگزاران جلساتی را از چند هفته قبل آغاز کرده ایم که پنج دوره آن در تهران برگزار شده و در حال حاضر دوره برگزاری آن در مراکز استان ها شروع شده که اولین دوره در اصفهان و شیراز و در ادامه نیز در اراک، تبریز و خراسان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: غیر از جلسات استانی پنج جلسه دیگر را به دلیل حضور بیشتر نمایندگان مشتریان در تهران از هفته آینده در این شهر برگزار خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: مشابه این جلسه که برای مشتریان برگزار می شود ، برای کارگزاران نیز جلساتی داشته ایم تا کارگزارن بورس بتوانند با محصولات پتروشیمی، مشخصات محصولات، ظرفیت های تولید و انبار ما، نوع بسته بندی محصول و کمیت و کیفیت کالا آشنا شوند که اولین دوره آن در ماهشهر برگزار شد و مشابه آن را در عسلویه خواهیم داشت.
شاددل در خصوص عرضه تمام محصولات پتروشیمی از طربق بورس تا پایان سال جاری نیز گفت: در این راستا اقداماتی که باید توسط پتروشیمی در بحث کالا انجام می دادیم ، صورت گرفته، فرم های مورد نظر تکمیل و ارائه شده و مسئولان سازمان بورس نیز تمام سعی و تلاش و همراهی را با پتروشیمی برای ثبت این کالاها داشته اند.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: بجز چند قلم کالا از جمله کودهای شیمیایی که انحصار خریدار توسط وزارت جهادکشاورزی دارد ، عمده کالاهای ما از طریق بورس برای عرضه در داخل عرضه می شود و در بخش صادراتی محصولات پتروشیمی هم در حال مذاکره با مسئولان شرکت بورس کالا هستیم تا بعد از آماده شدن امکانات و مرحله عرضه کالا در بورس و نحوه دریافت وجوه کالاهای صادراتی با همراهی سیستم های بانکی عرضه کالاهای صادراتی در بورس نیز صورت گیرد.
وی در خصوص واگذاری سهام شرکت پتروشیمی نیز گفت: آخرین تصمیمی که سازمان خصوصی سازی اتخاذ کرده ، مقوله تاسیس یک شرکت مادر تخصصی (هلدینگ ) پتروشیمی است که در واقع در آن سهام شرکت های پتروشیمی در واقع به آن شرکت منتقل می شود و سهام شرکت مادر تخصصی نیز در بورس عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران افزود: این مرحله انجام پذیرفته و مصوبه آن نیز ابلاغ شده و به زودی پتروشیمی در خصوص شرکت مادر تخصصی پتروشیمی و عرضه سهام آن اقدام خواهد کرد.
ک/3 7381 / 675 شماره 038 ساعت 16:12 تمام
۰ نفر