۷ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6575145
T T
۰ نفر
برای رفع نقاط حادثه خیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/07 اقتصاد.حمل و نقل.جاده معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت : این سازمان به لحاظ اجرایی برای رفع نقاط حادثه خیز کشور مشکلی ندارد اما از نظر اعتباری با کمبود و محدودیت مواجه است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شهریار افندی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای رفع نقاط حادثه خیز با کمبود اعتبار مواجه است، افزود: در سال 88 سعی خواهیم کرد بودجه مورد نیاز برای رفع تمام نقاط حادثه خیز را به مجلس پیشنهاد دهیم.
وی با بیان اینکه براساس برنامه چهارم توسعه، تمام نقاط حادثه خیز کشور تا پایان این برنامه باید رفع شود، گفت: تعداد دو هزار و 326 نقطه و مقاطع پرحادثه در کل کشور شناسایی شده که تعداد 184 نقطه در سال 85 و تعداد 824 نقطه پرحادثه و 140 مقطع نیمه تمام در سال 86 رفع شده است.
افندی زاده با بیان اینکه برای سال 1387 نیز تعداد هزار نقطه زودبازده پرحادثه خیز و مقاطع حادثه خیز اساسی اصلاح و رفع خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون حدود 65 درصد این نقاط اصلاح و رفع شده است.
معاون وزیر راه و ترابری در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار اختصاص یافته برای رفع نقاط حادثه خیز در سال 1387 حدود 200 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 65 درصد آن تامین شده است.
وی در ادامه بر ضرورت نوسازی ناوگان عمومی کشور تاکید کرد و گفت: در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، دستورالعملی برای نوسازی ناوگان عمومی در سالهای آتی تدوین شده که هنوز به دست ما نرسیده است که در صورت دریافت آن ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز براساس آن برنامه ریزی خواهد کرد.
افندی زاده افزود: برای نوسازی ناوگان عمومی پول و اعتبار مناسب نیاز است و باید مشخص شود که نحوه حضور بخش خصوصی در این بخش چگونه خواهد بود.
در هر صورت جلسه ای از نمایندگان وزارت صنایع و معادن، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اتحادیه ها در این خصوص برگزار خواهد شد.
وی در خصوص متوسط عمر ناوگان مسافری و باری کشور، گفت: متوسط سن عمر ناوگان مسافری و باری به ترتیب 4/13 و 5/19 سال و متوسط سن ناوگان مسافری سواری نیز حدود هفت سال است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه به بحث نگهداری جاده ها و راههای کشور اشاره کرد و گفت: نگهداری جاده های کشور نیاز به نگرش جدید دارد زیرا برای ساخت در کشور بسیار هزینه می شود اما در بحث نگهداری از جاده ها متاسفانه آنچنان که شایسته است، هزینه نمی شود.
وی با تاکید بر حذف نگاه سنتی در بخش نگهداری از راههای کشور، افزود: باید با استفاده از علم و فنون جدید یک روش جدید و نوین برای نگهداری راههای کشور تعریف شود تا این مسیرهای شریانی با کیفیت مناسب حفظ و نگهداری شوند.
افندی زاده سپس در خصوص واگذاری بحث نگهداری راههای کشور به پیمانکاران اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی حفظ و نگهداری راههای کشور از واگذاری این بخش به پیمانکاران موافق است چرا که پیمانکاران در فرآیند ساخت، از مصالح و تجهیزات با کیفیت و بهتری استفاده خواهند کرد.
وی در ادامه از آغاز اجرای طرح نگهداری زمستانی در محورها و جاده های اصلی و شریانی کشور از 15 آذرماه امسال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح پنج ارگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امداد، اورژانس، پلیس راه و وزارت کشور همکاری خواهند داشت.
افندی زاده افزود: با اجرای این طرح پیش بینی خواهد شد که زمستان امسال مشکلی به لحاظ مسدود بودن محورهای اصلی نخواهیم داشت.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سپس در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس مسافری، گفت: این سازمان دراین خصوص نمی تواند به طور مستقل عمل کند و برای این کار نیاز است با اتحادیه های حمل و نقل مسافری هماهنگی های لازم انجام شود.
وی افزود: در تمام دنیا به این روال عمل می شود که خدمات مختلف با قیمتهای مختلف ارایه خواهد شد که ما نیز سعی خواهیم کرد این سیستم را در شبکه حمل و نقل مسافری خود اعمال کنیم.
افندی زاده در ادامه ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی را از برنامه های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت: 172 مجتمع خدماتی رفاهی براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال 86 به بهره برداری رسیدند و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز حدود 200 مجتمع خدماتی رفاهی به بهره برداری برسند.
وی افزود: به تمام مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید شده است تا زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع های خدماتی رفاهی فراهم کنند.
اقتصام ** 1574 ** 1558 شماره 039 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد